انتخاب و رای اعتماد به وزرای در دولت بر مبنای شاخصه‌های رهبری باشد

آیت الله شعبانی با تاکید بر هم افزایی بین مجلس و دولت در انتخاب وزرا از سوی دولت و تایید صلاحیت این افراد از سوی مجلس گفت: در این راستا باید انتخاب وزرا و رای اعتماد مجلس به این افراد بر مبنای شاخصه های مقام معظم رهبری و در راستای مصلحت کشور و خدمت به مردم باشد.

 به گزارش خبرنگار شبستان، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی گفت:یکی از مظاهر تقوا حضور در نماز جمعه است.

امام جمعه همدان ضمن گرامیداشت ۵ مرداد به عنوان روز نماز جمعه افزود: حضور در نماز جمعه یکی از مظاهر تقوا محسوب می‌شود و در دوران پیامبر بزرگوار اسلام (ص) نماز جمعه با اهمیت فراوان و اهتمام خاص جامعه اسلامی برگزار می‌شد و بعد از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) خود خلفا و امامان جمعه نماز جمعه را برپا می‌کردند اما پس از آن نمازجمعه برای بیان عملکرد خلفا تبدیل شده و از رسالت اصلی خود فاصله گرفته بود.

خطیب جمعه همدان با بیان اینکه  یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی برگزاری نماز جمعه است، تصریح کرد:پیش از انقلاب اسلامی نیز برخی از علما نماز جمعه اقامه می‌کردند اما پس از انقلاب اسلامی جایگاه اصلی نماز جمعه تحقق پیدا کرد.

شعبانی نماز جمعه را  مسیر بین مردم و حاکمیت و در واقع صدای مردم دانست و افزود: سلوک امام جمعه و روحانیت امروز باید منطبق با سلوک و روش امام و رهبر باشد.

 شعبانی همچنین با اشاره به شروع کار دولت از روزهای آینده و مراسم تنفیذ رئیس جمهور تصریح کرد: تنفیذ به خاطر این است که برخی از اقداماتی که ریاست جمهور و دولت انجام می دهد از شئون ولایت است که به رئیس جمهور تنفیذ می‌شود و این نیازمند تایید شرعی است.

وی با تاکید بر هم افزایی بین مجلس و دولت در انتخاب وزرا از سوی دولت و تایید صلاحیت این افراد از سوی مجلس گفت: در این راستا باید انتخاب وزرا و رای اعتماد مجلس به این افراد بر مبنای شاخصه های مقام معظم رهبری و در راستای مصلحت کشور و خدمت به مردم باشد.

 امام جمعه همدان افزود مجلس باید به افرادی که در واقع در راستای خدمت به کشور و مصلحت مردم و کشور هستند رای اعتماد بدهد و از منافع جناحی پرهیز شود  و این مسئولیت از سوی دولت و مجلس مشترک است و هر دو مجموعه در این و فرایند در پیشگاه الهی و مردم موظف هستند که بهترین ها را معرفی و رای اعتماد بدهند.

وی در ادامه با اشاره به سفر نتانیاهو به آمریکا بیان کرد:در واقع هدف از این سفر می‌تواند جذب حمایت آمریکا و شاید بنای آمریکا را به جنگ داشته باشد، در این سفر دو اتفاق را شاهد بودیم یکی اینکه بسیاری از سیاسیون و نخبگان  در این سخنرانی شرکت نکردند و این نشان از این دارد که افکار عمومی آمریکا در تقابل با رژیم صهیونیستی است و اقدامات این رژیم را محکوم می‌کند، چرا که امروز وجدان های بشری بیدار شده است و  اتفاق تاسف  بار دیگر تشویق سیاسیون حاضر در سخنرانی است.

شعبانی با بیان اینکه که قطعا  این حمایت ها مسائلی را بعدا برای آمریکا ایجاد خواهد کرد. تاکید کرد: به لحاظ شرایطی که امروز در دنیا  ایجاد شده این حمایت ها به  مصلحت آمریکا نیست و اگر  سیاستمداران امریکا عاقل باشند خودشان را هزینه رژیم صهیونیستی نمی کنند.

 وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عملیات غرور آفرین مرصاد خاطرنشان کرد: نقش مردم همدان در این عملیات ارزشمند است.

کد خبر 1774320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha