ظرفیت‌ کانون‌های مساجد در مسیر فرهنگ ایثار و شهادت قرار می‌گیرد

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد در مسیر ایثار و شهادت قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، محمد تقی محمدیان در نشست با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با موضوع گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری کنگره ملی استانی شهدای این استان اظهارداشت: شبکه نورانی بچه های مسجد یک تشکیلات کم خرج پر بازه بوده که کار فرهنگی به همت اعضای این مراکز تعطیل نشده و پرچم چنین اقداماتی همواره بالا بوده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با بیان اینکه نهضت بازگشت به مسجد شعار فرهنگی و مسجدی دولت سیزدهم بود، افزود: حق این امر در این سال ها ادا نشد که بچه های مسجد با تلاش و کوشش خود در آینده این موضوع را به ثمر خواهند رساند.

وی ادامه داد: تشکل های متعدد فرهنگی در مساجد وجود دارد که هم افزایی و همکاری مشترک بین آن ها و دیگر تشکل های فرهنگی و اجتماعی هر منطقه اتفاقات مهمی را می تواند رقم بزند که نشر آثار دفاع مقدس از جمله آن است.

محمدیان با اشاره به اینکه مسجد پاتوق شهدا بوده، تصریح کرد: همین مراکز دینی می توانند امروز گسترش دهنده فرهنگ ایثار و شهادت و زمینه ساز معرفی اقدامات و شاخصه های اخلاقی و فردی شهدا باشد.

وی احیا و رونق یادمان های شهدا در مساجد را از جمله اقدامات فرهنگی در این حوزه بیان کرد و اذعان داشت:‌ در تعامل بین مرکز نشر آثار دفاع مقدس و کانون های مساجد ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این مراکز در مسیر ایثار شهادت قرار می‌گیرد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان اضافه کرد: تولید نمایش و سرود با موضوع ایثار و شهادت از جمله اقدامات بچه های مسجد در طی دوره های گذشته بوده که توانسته در سطح خود این موضوع را گسترش دهد.

ظرفیت‌های کانون‌های مساجد در مسیر ایثار شهادت قرار می‌گیرد

وی به سنت حسنه شب‌های جمعه و بعدازظهر پنجشنبه گلزارهای شهدا اشاره کرد و گفت: بچه های مسجد می توانند در قالب برگزاری مراسم هایی این آیین و اقدام اساسی را توسعه دهند.

محمدیان فعالیت های کتاب و کتابخوانی را از دیگر حوزه های موثر در گسترش فرهنگ ایثار وش هادت بیان کرد و اظهارداشت: کتابخانه های مساجد شبکه گسترده ای در سراسر کشور هستند که عملکرد آنان به نقاط محروم رسیده و سهمی در حوزه فرهنگ دارند.

وی ادامه داد: توزیع کتاب های مرتبط با شهدا در این کتابخانه ها و برگزاری رویدادهای فرهنگی کتابخوانی با این موضوع از جمله دیگر اقداماتی است که می توان در تعامل با بچه های مسجد انجام داد.

گسترش منش فرزند پروری در کانون‌های مساجد

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به تاسیس کانون های تخصصی بانوان گفت: مادران شهدا الگویی  در فرزند پروری بوده اند که این رفتار و منش قابل تعمیم است.

وی ادامه داد: حضور مربیان در این مراکز و همچنین شکل گیری جریان گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت سرمایه گذاری برای مادران و خواهران شاخصه ماندگاری محسوب می شود که تاثیر آن در خانواده و جامعه قابل مشاهد خواهد بود.

کد خبر 1774333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha