بازی، مهارت و اردو در تابستان شاد بچه‌های مسجد فاطمة‌الزهرا(س)

کانون فرهنگی هنری «توحید» در جوار مسجد فاطمة‌الزهرا(س) از کانون‌های مساجد فعال است، که با اجرای طرح «مسجد، کانون نشاط» علاوه بر ایجاد تابستان شاد برای بچه‌های مسجد فرصت کشف و پرورش استعداد را هم برای آنها فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «توحید» در جوار مسجد فاطمه زهرا(س) از کانون های فرهنگی هنری فعال مسجدی در استان قزوین است که با هدف کشف و پرورش استعدادهای نونهالان و نوجوانان، برنامه های مختلف آموزشی و فرهنگی را اجرا می کند، این کانون به مناسبت فصل تابستان اقدام به اجرای طرح «مسجد، کانون نشاط» نموده است تا با برگزاری برنامه های متنوع مسجد را پایگاه کادرسازی برای نوجوانان و جوانان کند.

«علیرضا صفاری»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان  با اشاره به اجرای طرح «مسجد، کانون نشاط» همزمان با فصل تابستان به همت کانون توحید بیان کرد: این طرح تابستانی به منظور غنی سازی اوقات فراغت نونهالان، نوجوانان و جوانان و ایجاد فضای با نشاط همراه با مهارت آموزی از سوی کانون توحید برگزار و تلاش می شود در این دوره های تابستانی همراه با یادگیری، کشف استعدادهای آنها نیز مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری توحید قزوین تصریح کرد: این دوره ها ویژه پسران پایه های ششم، هفتم و هشتم است که شرکت کنندگان در این دوره تابستانه در قالب اردو، رویدادهای آموزشی، تخصصی و مهارت هایی را فرا می گیرند، همچنین، در کنار این برنامه ها، برنامه های آموزشی، ورزشی همچون لیگ فوتسال، شنا و کوهنوری مورد توجه قرار می گیرد.

بازی، مهارت و اردو در تابستان شاد بچه‌های مسجد فاطمة‌الزهرا(س)

بازی، مهارت و اردو در تابستان شاد بچه‌های مسجد فاطمة‌الزهرا(س)

وی افزود: کانون فرهنگی هنری «توحید» همچنین با تنوع بخشیدن به فعالیت های فرهنگی و مذهبی سعی دارد که زمینه را برای حضور کودکان و نوجوانان در مسجد میسر سازد و از این طریق مقدمات جذب آنها به مسجد را فراهم کند، به همین منظور آموزش مهارت های کاربردی با هدف تقویت مهارت‌های بازی و ایجاد روحیه تعاون در نوجوانان، در قالب کارگاه «شبی با مسجد» هم دنبال و در طول هفته یکبار این کارگاه در مسجد برگزار می شود.

بازی، مهارت و اردو در تابستان شاد بچه‌های مسجد فاطمة‌الزهرا(س)

صفاری یکی دیگر از طرح های این کانون را طرح «شبی با کتاب» دانست و گفت: در قالب این طرح در هفته دو بار بعد از نماز، کتاب های اخلاقی و معرفتی توسط نمازگزاران قرائت می شود و امام جماعت مسجد هم نکات مهم کتاب را برای مخاطبان بیان می کند. همچنین، در مناسبت های مختلف اقدام به برپایی نمایشگاه کتاب همراه با تخفیف ویژه می شود و با توجه به اینکه بخش قالب توجهی از کتاب های کتابخانه مسجد کتاب های مرتبط با سیره و زندگی شهدا است و به صورت هفتگی کتاب های مرتبط با زندگی نامه شهدا در کانون معرفی می شود. همچنین کانون توحید با در نظر گرفتن بخشی از کتابخانه برای کودکان در فضای کانون تلاش کرده برای پدران و مادران شرایط امانت کتاب را فراهم کند و کودکان را نیز تشویق و ترغیب به مطالعه و کتابخوانی کند.

کد خبر 1774342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha