عدم تشکیل دولت اسلامی به دلیل کم کاری و نفوذ دشمن است

آیت الله عبادی با اشاره به لزوم تشکیل دولت اسلامی، گفت: فاصله بین ما و آرمان‌های انقلاب رمزش عدم تشکیل دولت اسلامی به خاطر نفوذ دشمن و ندانم‌کاری و کم‌کاری‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز شنبه (۶ مرداد) در دیدار با اعضای هیئت اندیشه‌ورز بسیج ادارات استان اظهار کرد: در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب علل و اسباب در کار است، تنها یک ایده و آرزو نیست.

وی با اشاره به لزوم تشکیل دولت اسلامی، تصریح کرد: فاصله بین ما و آرمان‌های انقلاب رمزش عدم تشکیل دولت اسلامی به خاطر نفوذ دشمن و ندانم‌کاری و کم‌کاری‌ها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان اندیشه است و با آن می‌تواند تحلیل کرد آنچه با آن امروز مواجه هستیم محصول اسباب و مسببات قبل است، افزود: باید مراقبت و همکاری و نصیحت شود که مجموعه دولت کارش را بر وفق نظام انجام دهد تا ما در یک سیاست تعیین شده در زمان مناسب به آرمان‌های انقلاب برسیم.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه مکتب شرقی و لیبرال غربی به بن‌بست رسیده است و مردم از آنان بیزار هستند، یادآور شد: نوع انحرافات و اقسام مشکلاتی که در جامعه بشری است به خاطر جنبه‌های روانی قضیه است یعنی امروز در عین حالی که جهان را اطلاعات پر کرده اما کشف این حقیقت بگونه‌ای شده است که بشر را در حد زیادی بی‌نیاز از تبلیغات کرده و همه می‌دانند شرق و غرب فاسد هستند و بشر باید به جایگاه انسانی خود برگردد اما شگردها و القائات و ندانم‌کاری‌ها و نارضایتی‌های که مردم از ناحیه مجریان دارند، اعتماد را از مردم سلب کرده است.

وی ادامه داد: سرگردانی مردم به خاطر سلب اعتماد از آنان است و این جنبه روانی دارد و دشمن هم در این می‌دمد و آنهایی که باید تبیین و نظارت کنند به طور لازم تبیین و نظارت نمی‌کنند و در این زمینه کم‌کاری می‌شود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: این مردم اگر اعتماد پیدا کنند که بر اساس قوانین و اخلاق اسلامی و ثبات نظام عمل می‌شود در جهات مختلف با وجود انواع مشکلات مادی ایثار می‌کنند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه به کمک‌های خیرخواهانه مردم در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: پس مردم خوب آمادگی دارند لذا جامعه اندیشه‌ورز باید به نیروهای اجرایی روحیه ایمانی بدهند چون اگر درست عمل و نظارت کنند و به مردم اعتماد بدهند بسیاری از مشکلات به صورت طبیعی حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر دولت اسلامی بتواند اعتماد مردم را جلب کند بعد جامعه اسلامی به حلال و حرام و حق و ناحق توجه می‌کند چون اعتماد پیدا می‌کند، تصریح کرد: عدم اعتماد جامعه به نیروهای اجرایی موجب می‌شود که حرص بزند؛ اگر او این اعتماد را داشته باشد که نیروهای اجرایی در مدیریتشان حق آنان را ضایع نخواهد کرد، او بالاخره به کمال اراده به اسلامی پای آن ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: هیئت اندیشه‌ورز باید تبیین کنند که جبهه مبارزه با دشمن فقط نظامی نیست و باید جبهه دشمن را در این قسمت شکست دهیم.

آیت الله عبادی با بیان اینکه دولت سیزدهم و شهید آیت الله رئیسی به گونه‌ای عمل کردند که اعتماد مردم را جذب کردند، گفت: این شیوه اگر ادامه پیدا کند مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد و ما شاهد جامعه‌ای خواهیم بود که شایستگی پیدا کند برای تمدن اسلامی.

کد خبر 1774360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha