پایِ منبرِ روحانی آنلاینِ بابلسری/ این روحانی مَنبرش را از مسجد به فضای مجازی بُرد

یک روحانی جوان بابلسری با تابوشکنی پا را از مسجد به بیرون گذاشته و علاوه بر کار در حوزه تولید و عرضه محصولات کشاورزی در فضای مجازی مشغول جهاد تبیین بوده و معتقد است که تاثیر این کار روی مردم بیش از زمانی است که در مسجد حاضر بود.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ از گذشته‌ها روحانیون را با مسجد و منبرش می‌شناختیم، در شهر و روستاها همواره طلاب و روحانیونی هستند که ضمن حضور در مساجد مشغول انجام کارهای فرهنگی و رسیدگی به امورات شرعی و دینی هستند.

این روزها و در حالی که دشمنان انقلاب اسلامی و مسجد این پایگاه فرهنگی هر روز بر طبل جنگ نرم می‌کوبند برخی از روحانیون پا به کار، آتش به اختیار سنگر خود را تغییر داده‌اند، فضای مجازی جبهه مقدم نبرد حق علیه باطل شده است.

یکی از پرمخاطب‌ترین صفحات مجازی پیامرسان‌های داخلی و خارجی با دارا بودن مخاطب ۴.۳ کایی در ایتا با نام حاجی_پرواز به مدیریت یکی از روحانیون جوان بابلسری فعالیت‌های خوبی در حوزه جهاد تبیین دارد.

حجت الاسلام عباس پورکریم ۳۵ سال دارد، او که در گذشته روحانی حاضر در طرح امین و مستقر در یکی از مساجد شهرش بوده این روزها در کنار فعالیت‌هایی همچون تولید در بخش کشاورزی و عرضه محصولات در فضای مجازی حضوری فعالانه دارد.

وی در گفت‌گوی اختصاصی با ما با اشاره به جزییاتی از فعالیت روزانه‌اش همچون کار در مزرعه ۲هکتاری پدرش، تولید پرتقال و برنج، عرضه زعفران و عسل و ...، از فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش با همکاری قرارگاه شهید ابراهیم هادی، خیریه بهشت و جهادگران خبر می‌دهد.

به گفته حجت الاسلام پور کریم اوج فعالیت‌هایش به دوران کرونایی در حوزه توزیع بسته معیشتی تا تدفین و تغسیل اموات کرونایی برمی‌گردد البته در آن زمان خیلی به فکر ثبت و درج فیلم و عکس و انتشارش در فضای مجازی این عرصه مهم در جنگ نرم نبود.

این روحانی با اشاره به اینکه بهترین دوستانش را در فضای مجازی پیدا کرده است، میگوید که دیگر وقتی برای انجام کار ثابت فرهنگی ندارد، مسجد ندارد اما منبر چرا.

وی که تاکنون برای چندین نفر ایجاد اشتغال کرده معتقد است که با روابط جهادی موفق به کوتاه کردن دست دلالان در حوزه تولیدات کشاورزی شده است.

حجت الاسلام پور کریم دلگویه‌هایی نیز دارد، از مسئولین انتظار دارد به روحانیون توجه کنند، یک طلبه یا روحانی مستقر در مسجد درآمد کمی دارد، درآمدی که کفاف خود فرد را نمی‌دهد چه برسد به خانواده و فرزندان.

این فعال مجازی با بیان اینکه هیات امنا در مسجد سنگ‌اندازی کرده و فقط به واسطه زیاد آمدن به مسجد آن را ملک پدری خود می‌دانند، به موانعی که بر سر ایده‌پردازی‌های او در مساجد ایجاد کرده بودند اشاره می‌کند.  

وی که تاکنون دست به انجام هر کاری برای درآوردن یک لقمه حلال زده تجربیات فراوانی دارد، کارگری در حالی که ملبس بوده است نظر همگان را به خود جلب می‌کرد، شاید مردم فکر می‌کنند که وضع مالی روحانیون و طلاب خوب است در حالی که اگر شبانه‌روز کار نکنند درآمد چندانی نخواهند داشت.

حجت الاسلام پورکریم تابوشکنی کرده و با بیرون آمدن از مسجد علاوه بر انجام اقدامات موثر برای دیگران به وضعیت خود و خانواده به لحاظ مادی سر و سامانی داده است.

وی در هنگام کار آیات قرآن به وضوح می‌بیند اینکه در زمان برداشت محصول می‌فهمد نباید از رحمت خداوند ناامید شد و موارد دیگر، او علاقه شدیدی به شهید آوینی دارد و از خودش موقع کار فیلم گرفته و زیرصدایی از این شهید می‌گذارد و معتقد است که تاثیر این کارها بیشتر از زمانی است که در مسجد بود.

کد خبر 1774363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha