رم میزبان نشست چهارجانبه برای بررسی آتش بس غزه

یک مسئول مصری از نشست چهار جانبه روزیکشنبه برای بررسی آتش بس در غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، یک مسئول مصری که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: نشست چهار جانبه ای با مشارکت مصر، قطر، ایالات متحده آمریکا و اسرائیل روز یکشنبه (هفتم مرداد ۱۴۰۳) برای بررسی رسیدن به توافق آتش بس در نوار غزه در رم ایتالیا برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز یکشنبه در رم نشست چهار جانبه ای بین مسئولان مصری و همتایان آمریکایی و قطری و با حضور دیوید بارنیا، رئیس اطلاعات اسرائیل برگزار می شود.

وی ادامه داد: نشست رم در چارچوب ادامه تلاش‌های میانجی گرانه به منظور رسیدن به توافق آتش بس در نوار غزه انجام می شود.

در همین حال، وب سایت اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی و اسرائیلی که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کرد: انتظار می‌رود «ویلیام برنز» رئیس سیا روز یکشنبه در رم با مقامات بلندپایه اسرائیل، قطر و مصر دیدار کند تا توافق درباره بازداشت‌شدگان در غزه و آتش بس را به اتمام برسانند.

این وب‌سایت به نقل از یک مقام اسرائیلی گفت: نتانیاهو آماده برای توافق نیست و ممکن است به سمت بحران در مذاکرات پیش برویم.

ماه‌هاست که تلاش‌های میانجی‌گری به رهبری ایالات متحده، قطر و مصر برای دستیابی به توافقی بین اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در غزه انجام می شود که تضمین کننده تبادل اسرا از هر دو طرف و آتش‌بس برای ورود کمک‌های بشردوستانه باشد.

با این حال، تلاش‌های میانجی‌گری به دلیل امتناع بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از پاسخ به درخواست‌های حماس برای توقف جنگ، با مشکل مواجه شده است.

کد خبر 1774381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha