میزان مصرف برق در بخش‌های مختلف از خانگی تا صنعت/اصناف همکاری لازم را داشته باشند

حبیبی با تشریح نحوه مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف از اصناف خواست همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، حمیدرضا حبیبی، شنبه (۶ مرداد) در جلسه شورای اداری استان با اشاره به فصل تابستان و لزوم صرفه‌جویی در مصرف گفت: شبکه برق کشور در ماه گذشته که رویدادهای مهمی هم داشتیم پایدار بود.
مدیرعامل برق منطقه ای استان کرمان با اشاره به اینکه بخش اصناف رعایت لازم در مصرف برق ندارند؛ درخواست کرد: در این روزها همکاری لازم را داشته باشند.
وی به تعطیلی روزهای پنجشنبه در سه هفته‌ اخیر اشاره کرد که باعث صرفه‌جویی حدود ۳۰ مگاوات در مصرف برق استان شد و در ادامه اظهار کرد: در بخش مصرف خانگی محدودیتی جز مشکل ناشی از قطعی و یا خرابی شبکه نداریم.
حبیبی با بیان اینکه بخش اداری قابل مدیریت است زیرا کاهش ساعات اداری و تعطیلی منجر به صرفه‌جویی می‌شود؛ افزود: همه ادارات موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف در ساعات اداری و ۶۰ درصدی در غیر آن هستند.
وی با افزودن این مطلب که در بخش مصارف کشاورزی مجوز ۱۹ ساعت مصرف به کشاورزان داده شده و در بخش صنعت هم برنامه مدیریت بار به ۲۷ مشترک صنعتی بزرگ ارائه شده؛ گفت: شهرک‌های صنعتی یک روز و در زمان بحران یک روز و نیم با محدودیت مصرف برق روبرو هستند.
به گفته‌ی وی؛ یک میلیون و ۳۵۰ هزار مشترک برق در استان وجود دارد که چنانچه هر کدام به اندازه ۱۰۰ وات کاهش مصرف داشته باشند عدد قابل توجهی حاصل می‌شود.

کد خبر 1774389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha