مازندران میزبان چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان دختر کشور

کمالی از میزبانی مازندران برای برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان دختر کشور خبر داد و گفت: این مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی ۱۵- ۱۸مرداد در مجتمع پیامبر اعظم علوم پزشکی مازندران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   حسین کمالی- مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در دیدار کمیته اجرایی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دختران کشور با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه این مسابقات ملی قرآنی فرهنگی با حضور هزار و ۱۰۰دانش آموز دختر به همراه عوامل اجرایی در مردادماه جاری به میزبانی ساری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می شود.
وی با بیان میزبانی از ۸۱۰ دانش آموز را خواهیم داشت، خواستار همراهی دستگاه های اجرایی استان با کمیته اجرایی این مسابقات شد.
کمالی  بابیان اینکه متسابقین در بخش آوایی در رشته‌های حفظ قرآن(جزء ۳۰، ۵جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم)،    قرائت قرآن (تحقیق و ترتیل) و دعاخوانی (دختران) رقابت می کنند، گفت: همچنین دانش آموزان برای کسب رتبه های برتر در بخش پژوهشی در رشته های انشای نماز،   احکام،   نهج البلاغه،   صحیفه سجادیه،   فهم قرآن (تفسیر) و گفتمان مهدوی رقابت می نمایند.
وی با بیان اینکه بخش دختران چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور ۱۵ تا ۱۸ مرداد ماه در مازندران برگزار می شود، افزود: این متسابقین در مجتمع پیامبر اعظم (ص)  دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای کسب رتبه های برتر بایکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

کمالی با بیان اینکه استاندار مازندران رئیس هماهنگی و راهبردی این مسابقات هستند، اضافه کرد: از یک ماه گذشته فعالیت ها آغاز شده و با پیشرفت ۸۰درصدی روبرو هستیم.
وی به اهمیت تامین امنیت و سلامت غذای متسابقین اشاره کرد و افزود: بحث اسکان متسابقین نیز با قوت در دست هماهنگی است.
کمالی از برگزاری آئین افتتاحیه چهل و دومین مسابقات قرآن عترت و نماز دختران کشور در دادگستری استان خبر داد و گفت: تامین اعتبار شده اما باتوجه به حجم بالای هزینه های برگزاری مسابقات در سطح ملی انتظار می‌رود دستگاه های اجرایی استان نظیر علوم پزشکی برای اجاره مکان برگزاری و اسکان همراهی داشته باشند.
وی با بیان اینکه ای مسابقات جریان فرهنگی در سطح استان ایجادمی کند انتطار می رود ائمه جمعه استان در تریبون های جمعه به این امر بپردازند،   گفت: برخی دستگاه ها نظیر شهرداری در تامین برخی اقلام قول مساعد برای همکاری داده اند.

کد خبر 1774412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha