شعرهای محلی با محتوای ارزشمند و اصیل تولید شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضرورت دارد که شاعران هم استانی در زمینه گویش محلی شعرهایی با محتوای ارزشمند و اصیل تولید کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید رضا افتخاری» ظهر امروز در نشست دومین سوگواره شعر آئینی«از فصل به سر رسیدن»، اظهار کرد: این ایام مربوط به حضرت زینب (س) است که کاروان ایشان با مقاومت، تدبیر و هوشمندی حضرت به عنوان بانوی اول کربلا با همراهی امام سجاد (ع) حرکت ارزشمند امام حسین (ع) در تاریخ به ثبت رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد شعر را هنری دانست که خوبی‌ها را ماندگار و ارزش‌ها را تبلیغ، ترویج و تبیین می‌کند و گفت: گاهی با یک بیت شعر می‌توان کار چند کتاب را انجام داد که این نشانه تاثیرگذاری شعر در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه شعر نعمت عجیبی است که خداوند در اختیار انسان و به ویژه شاعران قرار داده، افزود: شعر ارزشمند می‌تواند فضایل، منقبت‌های اهل بیت علیهم السلام و ارزش‌ها را در جامعه به خوبی ترویج دهد.

حجت الاسلام افتخاری ضمن تاکید بر ضرورت تقویت و ترویج شعر در این راستا، یادآور شد: پیوند هنرمندان، شعرا و وعاظ باید بیشتر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تبیین هنرمندانه عاشورا در کتاب محتشم کاشانی آمده و همه ما باید در حد امکان در راستای تبیین و ترویج فرهنگ عاشورا تلاش کنیم.

وی یکی از برکات سوگواره ها را در این موضوع دانست که استعدادهای جدید شناسایی می‌شوند و افزود: یکی دیگر از برکات این است که شاعران استان با اساتید مطرح کشوری آشنا و تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام افتخاری یادآور شد: سال گذشته توفیق خوبی در عرصه شعر داشتیم که چند نفر از اساتید مطرح حوزه شعر کشور در این سوگواره حضور پیدا کرده و ضمن برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌ها، ارتباط چهره به چهره نیز بین شاعران برقرار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سوگواره فرصت دیدار شاعران با یکدیگر را فراهم می‌کند، ادامه داد: هدف گذاری اصلی این است که سوگواره بتواند محتوا و ارزش‌های شعر را در جامعه گسترش دهد.

وی از رسانه‌ها خواست که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و گفت: ضرورت دارد که شاعران هم استانی در زمینه گویش محلی شعرهایی با محتوای ارزشمند و اصیل تولید کنند.

کد خبر 1774447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha