حجت‌الاسلام راجی تاکید کرد

لزوم ورود روحانیون به شبهه‌زدایی از جامعه

برگزاری اجلاسیه دو روزه مدیران و مسئولان مدارس علمیه خواهران در مشهد
لزوم ورود روحانیون به شبهه‌زدایی از جامعه

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء گفت: شبهات مردم بر شش محور استوار است و طلاب و روحانیون باید علاوه بر کسب علم و تحصیل، برای مقابله با این شبهات وارد میدان جهاد تبیین شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین راجی امروز شنبه(۶مرداد) در اجلاسیه مدیران و مسئولان مدارس علمیه خواهران که به مدت ۲ روز به میزبانی مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار می‌شود اظهار کرد: شهادت رئیس جمهور فقید که الحق بهترین رئیس جمهور کشور بود و یاران خدمت‌گزار ایشان ضایعه سختی بود اما برکت خون این شهدا باعث شد مشارکت مردم در انتخابات بیشتر شود.

وی با اشاره به لزوم پرداخت طلاب به مساله جهاد تبیین گفت: امروز با وجود جنگ نرم دشمن مساله جهاد تبیین و پاسخگویی به شبهات مهمترین وظیفه طلاب و روحانیون است

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: یکی از اولویت های تبیین، پاسخگویی به شبهات مردم است. طبق تحقیقات ما حدود ۲۵۰۰ شبهه در جامعه مطرح است که از این میان ۷۵۰ مورد پرتکرار و از میان آنها حدود ۱۵۰ شبهه بسیار پرتکرار هستند.

وی  کتاب یک ون شبهه و گشت ارشاد و یک صندوق شبهه ناظر بر انتخابات را به عنوان مراجعی برای پاسخگویی به شبهات معرفی کرد و افزود: مساله حجاب یکی از مسایل مهم سال های اخیر است که هم دشمن تمرکز زیادی بر روی آن داشته و موفق هم شده برخی بانوان ما را گمراه کند و هم رهبر انقلاب بارها لزوم تبیین این مساله را در جنگ ترکیبی دشمن متذکر شده اند و باید به خصوص طلاب خواهر بر روی بیان پشت پرده های این قضایا اقدام کنند.

حجت‌الاسلام راجی با بیان اینکه شبهات مردم بر شش محور استوار است اضافه کرد: یکی دیگر از سیبل‌های حملات دشمن در جنگ نرم تخریب وجهه رهبری است که باید طلاب و فعالان فرهنگی در این خصوص نیز به میدان آمده و توطئه دشمن را خنثی کنند. مردم ۵ شبهه سیاسی دارند که باید برای مواجهه با این شبهات شامل مقابله با بزک پهلوی، تبیین دستاوردها، بیان ریشه مشکلات کشور، ارائه تصاویر واقعی از کشورهای دنیا و دشمن شناسی وارد عرصه جهاد تبیین شود.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء در پایان یادآور شد: برای مقابله با دشمن باید ابتدا با دشمن شناسی، افول غرب و آمریکا و جنایات دشمن و نقشه‌های استعماری آنها به خصوص در حوزه زنان و خانواده را تبیین کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 1774468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha