سهم استان زنجان از مسکن حمایتی ۲۷ هزار واحد مسکونی است

به گفته قزوینیان، سهم کل استان زنجان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، جعفر قزوینیان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه سیاست های مسکن ادامه و تقویت خواهد شد، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده اقدامات جدی تری نسبت به سنوات گذشته داشتیم.


وی ادامه داد: نهصت ملی مسکن بزرگترین طرح عمرانی کشور محسوب می شود که طی چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲واحد مسکونی در قالب ملکی، استیجاری، مسکن روستایی در استان زنجان تولید خواهد شد که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.


این مسئول تصریح کرد: سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی ساخته خواهد شد.  


قزوینیان ادامه داد: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و در محلات هدف بازآفرینی شهری نیز ۹۰۲۱ واحد است.


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اضافه کرد: سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است.  


وی با تاکید براینکه بیش از « ۶۰۰ کیلومتر» از راههای استان زنجان نیاز به ارتقا به راه اصلی و بزرگراهی دارند، گفت: در حال حاضر « ۱۸۵ کیلومتر» آن پیمان سپاری شده و در دست اجرا می باشد.


قزوینیان ادامه داد: با توجه به واقع شدن استان زنجان در شمال غرب کشور و در مسیر ترانزیت غرب به شرق و مرکز و ارتباط با استانهای شمالی و جنوبی کشور و وجود بسترهای اقتصادی مطلوب، لزوم توجه به توسعه و رشد کشاورزی و صنعت استان با وجود معادن مختلف، توجه به راههای استان را برای رونق حمل و نقل و جابجایی سریع و ایمن کالا و مسافر، نگاه ویژه‌ای را برای ارتقای محورهای آن از سوی مسئولان امر را می‌طلبد.


این مسئول گفت: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر مأموریت‌های خود در حوزه مسکن و شهرسازی به دنبال توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و بالا بردن ایمنی و کیفیت ترابری کشور است.


وی به میزان طول شبکه راه‌های استان زنجان اشاره  کرد و بیان داشت: این استان دارای بیش از «۵۶۰۰ کیلومتر» راه بوده که شامل «۲۰۰ کیلومتر» آزادراه، «۱۳۰ کیلومتر» بزرگراه، «۳۵۰ کیلومتر» راه اصلی، «۷۵۰ کیلومتر» راه فرعی و بیش از «۴۲۰۰ کیلومتر» طول راه روستایی است.

کد خبر 1774474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha