تحصیل یک هزار و ۲۵۰ طلبه در حوزه علمیه برادران لرستان

حجت الاسلام موسوی از تحصیل یک هزار و ۲۵۰ طلبه در حوزه علمیه برادران لرستان خبرداد و گفت: طلاب در سطح یک و ۲ و سطح ۳ حوزوی و درس خارج فقه مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام محمدباقر موسوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم‌آباد، با اشاره به فعالیت ۱۳ مدرسه علمیه برادران در سراسر استان لرستان، اظهارداشت: ۱۲ مدرسه علمیه برادران لرستان در سطح یک آماده پذیرش طلاب جدیدالورود هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان افزود: طلاب پس از گذراندن سطح یک می توانند در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد در سطح ۲ و سطح ۳ ادامه تحصیل نمایند.

وی با اشاره به اینکه آزمون ورودی حوزه علمیه برادران روز گذشته با رقابت ۱۶۵ داوطلب ورود به حوزه علمیه در ۲ حوزه امتحانی خرم آباد و بروجرد برگزار شد، عنوان کرد: داوطلبان پس از کسب نمره قبولی و گذراندن مصاحبه، تحقیقات میدانی، مشاوره و... در دوره میثاق طلبگی و اختبار علمی شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: دوره اختبار علمی پس از برگزاری دوره میثاق طلبگی برگزار خواهد شد و داوطلبان پذیرفته شده در این مرحله با دروس اولیه حوزه علمیه آشنا می شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی حوزه علمیه لرستان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: ملاک پذیرش ما کیفیت محوری است.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: تا شروع سال تحصیلی پذیرش طلبه در شرایط خاص نیز با توجه به وجود داوطلبان، به صورت کمیسونی انجام می شود.

وی در پایان اظهارداشت: بیش از یک هزار و ۲۵۰ طلبه در حوزه علمیه برادران لرستان به صورت حضوری و غیرحضوری و درس خارج فقه مشغول تحصیل و فراگیری علوم دینی هستند.

کد خبر 1774475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha