۲۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان بن فعالیت می‌کنند

یوسفی با بیان اینکه ۲۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان بن فعالیت می‌کنند گفت: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای تحقق عدالت فرهنگی است.

محسن یوسفی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در احیای جایگاه و کارکردهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد نقش مهمی داشته و فعالیت این کانون‌ها از عوامل زمینه‌ساز تحقق عدالت فرهنگی به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بن ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیتی را در دورافتاده‌ترین روستاها ایجاد کرده است تا محلی برای حضور و بروز استعدادهای جوانان و نوجوانان روستایی باشد.

یوسفی با اشاره به اینکه ۲۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان بن فعالیت می‌کنند گفت: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای تحقق عدالت فرهنگی است.

وی با اشاره به ظرفیت بی‌بدیل کانون‌های فرهنگی هنری مسجدی در ایجاد شبکه‌های تعاملات مردمی در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: تحقق مسجد طراز اسلامی و احیاء جایگاه حقیقی مساجد بدون توجه به نقش و کنشگری کانون‌های فرهنگی هنری ممکن نخواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بن ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت و توان شبکه کانون‌های مساجد برای ارائه خدمات فرهنگی هنری و اجتماعی به اقشار مختلف مردم لازم و ضروری بوده و غیرقابل‌انکار است.

یوسفی تصریح کرد: کانون‌های مساجد به‌منظور احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و کادرسازی، توانمندسازی و هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش‌های دینی تاسیس شده‌اند.

کد خبر 1774481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha