ضرورت پرهیز از شعارزدگی در ارائه آثار به سوگواره شعر عاشورایی

شاعر و داور سوگواره شعر عاشورایی «از فصل به سر رسیدن» گفت: در ارائه آثار از شعار زدگی پرهیز شود.

«سید غفار موسوی» امروز در حاشیه نشست دومین سوگواره شعر عاشورایی «از فصل به سر رسیدن» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان یاسوج، اظهار کرد: رسانه‌های مختلف به ویژه صدا و سیما در زمینه برگزاری مطلوب نخستین سوگواره در سال گذشته، همکاری خوبی با دبیرخانه سوگواره داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

این شاعر آئینی با اشاره به اینکه احساس می‌کند در کار گویشی، فراخوان‌ها تاثیر چندانی ندارند، گفت: سال گذشته آثار بسیار خوبی در سوگواره شعر آئینی شرکت کردند که با توجه به داوری و مباحثی که مطرح شد، آثار ارسالی امسال متفاوت‌تر خواهد بود.

وی ضمن اذعان به اینکه همه اشعاری که درگیر شعار زدگی بودند در سال گذشته حذف شدند، افزود: فلسفه عاشورا فراتر از این رنج مویه‌هایی است که آگاهانه یا ناآگاهانه به خورد ما داده‌اند.

موسوی تصریح کرد: رسالت عاشورا فراتر از این رنج مویه‌ها و زجه‌هایی است که مطرح می‌شود و این رنج مویه‌ها اجازه نمی‌دهد تا انسان بخش دیگری از مسائل و واقعیات را مشاهده کند.

این شاعر آئینی کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد که امسال آثار بهتری به دبیرخانه این سوگواره ارسال شود و بیان کرد: می‌طلبد که در ارائه آثار از شعار زدگی پرهیز شود.

وی از رسانه‌ها خواست تا با اطلاع رسانی دقیق، زمینه ارائه آثار به ویژه شعر گویشی به دبیرخانه دومین سوگواره شعر عاشورایی «از فصل به سر رسیدن» در این استان را فراهم کنند.

کد خبر 1774484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha