اردوهای تابستانی بچه‌های مسجدی سریش‌آباد با چاشنی نشاط و یادگیری

بچه‌های مسجدی سریش آباد با حضور در اردوهای تفریحی و آموزشی اوقات فراغت خود را در ایام تابستان با شور و نشاط و آموختن تجربه‌های جدید سپری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، آموزش و یادگیری در همه ماهها و فصول سال جریان دارد، با تعطیلی مدارس نیز نه آموزش تعطیل می‌شود و نه پرورش.

اما نوع یادگیری و آموختن در این ایام گرم و آفتابی تابستان با بقیه فصول سال فرق دارد، متولیان امر دست در دست هم می‌دهند تا با برگزاری کلاس‌های تابستانی در مدارس، ورزشگاه‌ها، دارالقرآن‌ها، موسسات و مراکز قرآنی، کانون‌های فرهنگی و هنری و آموزشگاه‌های مختلف زمینه تعلیم و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان را به تناسب سن، علاقه و توانایی آنها فراهم کنند.

وجود بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری در استان کردستان نیز زمینه‌ساز آموزش مخاطبان خود در سنین مختلف شده و در طول سال بویژه ایام تابستان کلاس‌های مختلفی برپا می‌کنند.

این روزها کانون فرهنگی هنری مسجد جامع شهر سریش‌آباد با برگزاری اردوهای مختلف که با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنریمساجد محقق شده سعی در ایجاد روزهایی پرنشاط برای بچه‌های مسجدی این شهر دارد.

اردوهای تابستانی بچه‌های مسجدی سریش‌آباد با چاشنی نشاط و یادگیری

ثبت روزهایی به یاد ماندنی در اوقات فراغت بچه‌های مسجدی

ابراهیم جباری مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامه سریش‌آباد اظهار کرد: به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و روزی به یادماندنی برای بچه‌های مسجدی اردوهای تفریحی به اماکن دیدنی سطح استان برگزار شد.

وی افزود: این اقدام در قالب اجرای طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» که به مناسبت ایام تابستان و غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های فذهنگی هنری مساجد در استان کردستان به اجرا درآمده است، انجام گرفت.

وی خاطر نشان کرد: آشنایی بچه‌های مسجدی با اماکن دیدنی استان، حضور در اماکن زیارتی و آشنایی با امامزاده‌های استان و ایجاد لحظاتی شاد برای آنها از اهداف برپایی اردوهای تفریحی و آموزشی است.

اردوهای تابستانی بچه‌های مسجدی سریش‌آباد با چاشنی نشاط و یادگیری

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع سریش‌آباد یادآور شد: اردوهای تفریحی علاوه بر ایجاد نشاط و انگیزه حضور در فعالیت‌های تابستانی می‌تواند موجب آشنایی نوجوانان با محیط پیرامون، فرهنگ و هنر و آثار دیدنی شهرهای اطراف شود.

جباری خاطر نشان کرد: بازدید از مقبره هاجره خاتون سنندج، حضور در پارک آبیدر و حضور در سینما بهمن سنندج از جمله اماکنی بود که در اردوهای تفریحی مورد بازدید بچه های مسجدی سریش آباد قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این کانون علاوه بر برگزاری اردوی تفریحی در طول ایام تابستان کلاس‌های مختلف فرهنگی و قرآنی برای اعضای کانون برگزار می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این اردو با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در راستای توسعه فعالیت‌های مسجدی اجرا شد.

طرح «مسجد، کانون نشاط» گامی موثر برای غنی سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجدی

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان نیز در خصوص اجرای طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» اظهار کرد: این طرح ملی ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که در راستای غنی سازی اوقات فراغت مخاطبان کانون‌های مساجد در سطح کشور و استان کردستان به مرحله اجرا درآمده است.

اردوهای تابستانی بچه‌های مسجدی سریش‌آباد با چاشنی نشاط و یادگیری

بهزاد کیامهر افزود: براساس اجرای این طرح کانون‌های مساجد برنامه‌ریزی لازم را برای غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجدی و کمک به رشد و شکوفایی استهدادهای آنها انجام خواهند داد.

وی گفت: ایام تابستان فرصت مناسبی برای جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد است و کانون‌های مساجد نیز به عنوان گسترده‌ترین و مردمی‌ترین نهاد فرهنگی ظرفیت قابل توجهی در زمینه اوقات فراغت برعهده دارند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اضافه کرد: برقراری ارتباط موثر با نسل جوان محور برنامه. های اوقات فراغت است تا به ارتقای آگاهی و رشد و پویایی آنها کمک شود.

کد خبر 1774486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha