محافل قرآنی ویژه نوجوانان در شهر قروچای برگزار شد

حسین پناهی گفت: محافل انس با قرآن کریم ویژه نوجوانان عضو خانه قرآن و عترت حضرت خدیجه(س) روستای قروچای از توابع شهرستان دهگلان برگزار شد.

شهناز حسین‌پناهی مدیر خانه قرآن و عترت حضرت خدیجه(س) روستای قروچای در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: قرآن کریم چراغ راه هدایت و سعادت بشری است وانس گرفتنبا این کتاب الهی در هر سن وسالی راه سعادت را بر روی بندگان هموار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و یادگیری قرآن کریم از دوران کودکی می‌تواند زمینه پرورش افرادی صالح و مومن را فراهم کند، افزود: خانواده‌ها می‌توانند بهترین مشوق برای کودکان و نوجوانان خود در یادگیری این کتاب آسمانی باشند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مراکزی که می‌تواند افراد جامعه را با قرآن کریم مانوس کند، خانه‌های قرآنی است که در سطح شهر و روستاهای استان دایر است.

مدیر خانه قرآن و عترت حضرت خدیجه(س) روستای قروچای تصریح کرد: این خانه قرآنی با برگزاری کلاس‌های آموزش روخوانی و روانخوانی وبرپایی محافل قرآنی زمبنه حضور نوجوانان و جوانان را به این مرکز فراهم کرده است.

محافل قرآنی ویژه نوجوانان در شهر قروچای برگزار شد

حسین‌پناهی یادآور شد: باتوجه به اینکه ایام تابستان مدارس تعطیل است می‌توان گفت این ایام فرصت ارزشمندی برای جذب دانش‌آموزان در کلاس‌های قرآنی است.

وی اضافه کرد: امسال در ایام تابستان کلاس‌های محافل انس با قرآن کریم برای نوجوانان در حال برگزاری است و روزانه این کلاس‌ها تشکیل می‌شود.

مدیر خانه قرآن و عترت حضرت خدیجه(س) روستای قروچای افزود: در سال‌جاری طرحی باعنوان طرح زندگی با آیه‌ها در ایام ماه مبارک رمضان به اجرا درآمد که خانه‌های قرآن سراسر استان کردستان با اجرای این طرح زمینه حفظ و آموزش آیاتی از قرآن کریم را فراهم کردند.

حسین‌پناهی ادامه داد: این طرح در روستای قروچای نیز به همت خانه قران و عترت حضرت خدیجه(س) به اجرا درآمد و مورد استقبال اعضای این خانه قرآنی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در ایام تابستان نیز استمرار این طرح قرآنی در دستورکار این خانه قرآنی قرار گرفت، گفت: تبیین، تفسیر و حفظ فرازهایی از قرآن کریم براساس طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» با حضور مخاطبان خانه قرآن و عترت شهر قروچای در حال اجرا است.

وی ابراز امیدواری کرد: این طرح قرآنی بتواند زمینه حفظ قرآن کریم را بین نوجوانان و جوانان قروچای فراهم کند.

کد خبر 1774488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha