برنامه‌های بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در دیار کریمان

نماینده عالی دولت در استان کرمان برنامه‌های کلی بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی را به میزبانی دیار سردار دل‌ها را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، شنبه شب(۶ مرداد) در برنامه سلوک عشق؛ ویژه بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی با اشاره به اینکه هر ساله پس از برگزاری اجلاسیه، پرچم به استان میزبان در سال بعدی، تحویل می‌شود؛ افزود: پرچم اجلاسیه بیست و یکم سال گذشته در گیلان تحویل کرمان شد و کرمان نیز امسال آن را تحویل استاندار خراسان رضوی خواهد داد.
استاندار کرمان نوکریِ نوکران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را باعث افتخار و برگزاری این اجلاسیه را فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها و مجموعه‌های اهل بیتی استان، روضه‌های خانگی دانست و گفت: بسیاری از میهمانان علاقه‌مند به حضور در استان به خاطر شهید سلیمانی هستند.
وی از میزبانی سه روزه استان از میهمانان اجلاسیه خبر داد و با اشاره به حضور بیش از ۵۰۰ نفر از میهمانان داخلی و از ۱۳ کشور؛ برگزار کننده اجلاسیه را سازمان صدا و سیما با پشتیبانی استانداری کرمان عنوان کرد و افزود: ورود برای همگان در برنامه‌های تدارک دیده شده آزاد است و برنامه‌ها به ویژه افتتاحیه و اختتامیه به صورت زنده از برخی شبکه‌های داخلی و برون مرزی پخش می‌شود.
استاندار کرمان از ورود میهمانان اجلاسیه در صبح سه‌شنبه(۹ مرداد) به استان خبر داد و گفت: آئین افتتاحیه عصر همان روز در گلزار شهدا برگزار می‌شود و یکی از برنامه‌های جانبی اجلاسیه بازدید پیرغلامان از تربت‌خانه امام حسین علیه‌السلام در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان است.
وی ادامه داد: محفل شعر آئینی از ساعت ۹ صبح تا اذان ظهر در تالار فرهنگ و هنر؛ نشست تخصصی بانوان از ساعت ۱۶ در سالن همابش‌های استانداری، اعزام پیرغلامان به بیش از ۳۲ روضه خانگی، حضور پیرغلامان در توابع کرمان از جمله برنامه‌های روز دوم است.
فداکار برنامه چهارشنبه شب را بزم‌خوانی در بیت الزهرا کرمان اعلام و بیان کرد: صبح پنجشنبه هم میهمانان از اماکن تاریخی کرمان بازدید و پنجشنبه شب آئین اختتامیه در حسینیه ثارالله برگزار خواهد شد.
وی فعالیت‌های فرهنگی هنری برای معرفی کرمان و شخصیت شهید سلیمانی در هتل محل استقرار میهمانان را از دیگر برنامه‌های جنبی اعلام و اظهار کرد: اگر شهیدسلیمانی و یاران ایشان نبودند و جلوی داعش خبیث را نگرفته بودند معلوم نبود وضعیت عتبات چگونه می‌شد لذا نقش و حق بزرگی بر گردن همه مجموعه‌های حسینی دارند.

کد خبر 1774491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha