نامگذاری خیابانی در «بروکلین» نیویورک به نام یک پزشک فلسطینی

خیابانی در بروکلین نیویورک به افتخار زحمات یک پزشک فلسطینی «احمد جابر» نامگذاری شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، جامعه مسلمان و ساکنان بروکلین در مراسم نامگذاری خیابانی با نام «دکتر احمد جابر»  واقع در خیابان پنجم و خیابان اوینگتون، نزدیک به مقر انجمن عرب آمریکایی که در سال ۲۰۰۱ توسط دکتر جابر تأسیس شد، شرکت کردند.

این مراسم با حمایت جاستین برانن، یکی از اعضای شورای شهر بروکلین، بزرگ ترین بخش از پنج منطقه شهر نیویورک صورت گرفت.

دکتر احمد جابر در ۱۹ دسامبر ۲۰۲۰ در سن ۷۳ سالگی درگذشت. رهبران جامعه فلسطینی و عرب از جمله حبیب جوده، رئیس فعلی انجمن عرب آمریکایی و مدیر عامل انجمن، نماینده کنگره چی. لیندا صرصور، فعال فلسطینی و تعدادی از ائمه جماعات مساجد و اعضای خانواده دکتر جابر در مراسم رونمایی از نامگذاری در خیابان پنجم و خیابان اوینگتون بروکلین  شرکت کردند.

دکتر احمد جابر کیست؟

دکتر احمد جابر در سال ۱۹۴۷ در شهر الیامون جنین به دنیا آمد و از مدارس این شهر فارغ التحصیل شد و سپس به عراق رفت و در رشته اطفال در رشته پزشکی تحصیل کرد. او در سال ۱۹۷۳ به ایالات متحده رفت و تخصص خود را در نیویورک ادامه داد و سپس کلینیک خود را در منطقه بریج بروکلین، جایی که بیشترین جمعیت عرب نشین را در خود داشت، افتتاح کرد.

دکتر جابر همچنین به طور حرفه ای به یکی از مهم‌ترین متخصصان زنان و زایمان در شهر، به ویژه در بروکلین تبدیل شد و نزدیک به پنج هزار کودک در طول کار او متولد شدند. وی سپس مدرسه اسلامی النور و مرکز بیت المقدس اسلامی و انجمن ملی پزشکی عرب آمریکایی و جامعه عرب آمریکایی را در نیویورک تأسیس کرد. وی در همه زمینه ها فعال بود و در تحصن ها و تظارهرات ها و کمپین های کمک های مالی به فلسطین شرکت می کرد.

دکتر جابر پس از اقامت در نیویورک از طریق مساجد و کمک های مالی به نیازمندان کمک می کرد.  جابر ساختمانی را که درمانگاهش در آن قرار داشت خرید و بخش مهمی از آن را برای خدمت به اعراب و مسلمانان از جمله آموزش انگلیسی به مهاجران جدید و کمک به آنها برای تکمیل مدارک مهاجرت اختصاص داد. او در سال ۲۰۰۱ انجمن عرب آمریکایی را تأسیس کرد و سعی کرد اعراب، مسلمانان، مسیحیان و یهودیان را گرد هم بیاورد.

وی شخصاً در گفتگوهای بین ادیانی شرکت می کرد و کمک های مالی به آفریقایی-آمریکایی های نیازمند و آمریکایی های لاتین ارائه می کرد به طوری که به یکی از مهم‌ترین چهره های تأثیرگذار در انتخابات محلی بروکلین تبدیل شد.

وی از طریق این انجمن، هر سال یک ضیافت افطاری در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کرد که در آن از همه شخصیت‌های آمریکایی منتخب در شورای شهر، شورای شهر بروکلین، پلیس و دفتر شهردار دعوت می‌کرد. مرکز این انجمن برای سازمان‌های خیریه کمک جمع آوری می کرد.

مروه جنینی، مدیر اجرایی انجمن عرب آمریکایی درباره وی به القدس العربی گفت: ما امروز اینجا هستیم تا یاد یک شخصیت برجسته را گرامی بداریم. وی بنیانگذار انجمن عرب آمریکایی در سال ۲۰۰۱ مردی نادر، متواضع و سخاوتمند بود و زندگی خود را وقف خدمت به مردم بروکلین و نیویورک از همه ملیت ها، نژادها و مذاهب کرد.

محمود الودی، یکی از رهبران جامعه فلسطین به القدس العربی گفت: راهی که دکتر احمد جابر هموار کرد مسیر طولانی است. او این همه میراث را برای ما به جا گذاشت تا بتوانیم همان راه را طی کنیم. تا زمانی که فلسطین آزاد نشود، هرگز از حمایت از آرمان اصلی خود دست بر نمی داریم.

حبیب جوده، رئیس فعلی انجمن عرب آمریکایی، گفت: دکتر جابر یک مربی و الگو برای من است و من چیزهای زیادی از او آموختم.  او به من صبر، آرامش، صادقانه کار کردن، وفاداری به جامعه و دوستان و فداکاری در راه فلسطین را آموخت.

 دکتر ریم، دختر دکتر احمد جابر در اظهاراتی به «القدس العربی» گفت: وقتی می دید پدرش در نیمه‌های شب برای کمک به همسایه‌ها در شرایط اضطراری به آنها کمک می کند، تصمیم گرفت پزشک شود. بنابراین من به عنوان یک کودک با خودم گفتم، این باید یک کار فوق العاده باشد که یک مرد را ترغیب می کند تا در عرض یک ساعت به داد کسانی که مریض دارند، برسد.

وی افزود: پدرم برای من یک قهرمان است. سعی می کنم از مثالی که از من زد پیروی کنم. من او را در دو بازدید از شهرمان، الیامون، نزدیک جنین همراهی کردم. او ابتدا می خواست که من فلسطینی باشم و با وجود اینکه مادرم فلسطینی نیست، مرا با ارزش های فلسطینی بزرگ کرد. پدرم در جست و جوی شهرت نبود، پدرم پزشک، پدر، مسلمان، داوطلب و فعال بود.

کد خبر 1774556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha