تاثیرگذاری حفظ قرآن بر حافظه را به درستی درک می‌کنم

حافظ کل قرآن گفت: من قبلاً در درس خواندن کند بودم ولی هم اکنون که به حفظ قرآن روی آورده‌ام، بر روی حافظه تاثیرگذاری فراوانی داشته و این موضوع را به درستی درک می‌کنم.

«کبری پیشراه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از چه زمانی به سمت حفظ قرآن روی آورده، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۳ کار حفظ قرآن را آغاز کردم و در سال ۱۳۹۷ به لطف خدا توانستم حافظ کل قرآن شوم.

این حافظ کل قرآن کریم در پاسخ به این سوال که چه کسانی مشوق شما در زمینه حفظ قرآن بودند و چطور شد که به سمت حفظ قرآن رفتید؟ حفظ را مقدمه‌ای برای تدبر در قرآن کریم دانست و گفت: من در مدرسه به قرآن خیلی علاقه داشتم و خاله بنده قبل از من در مسیر حفظ قرآن بودند و این موضوع باعث علاقه من به حفظ کل قرآن شد.

وی به تاثیر قرآن در کاهش مشکلات و معضلات کنونی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: قرآن تاثیر بسیاری در زندگی دارد و با توجه به موضوع بی‌حجابی در جامعه، می‌توان با استفاده از آیه حجاب، در جهت راهنمایی برخی افراد با استدلال و منطق قرآنی با این افراد صحبت کرد.

پیشراه معتقد است اگر به قرآن مراجعه کنیم بسیاری از مسائل را می‌توانیم حل کرد، زیرا قرآن برنامه زندگی بشر را به درستی بیان کرده است.

این حافظ کل قرآن به معجزات قرآن در زندگی خود اشاره کرد و افزود: من قبلاً در درس خواندن کند بودم ولی هم اکنون که به حفظ قرآن روی آورده‌ام، بر روی حافظه تاثیرگذاری فراوانی داشته و این موضوع را به درستی درک می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی برای حفظ درس‌ها مراجعه می‌کنم، به درستی اثر حفظ قرآن را بر روی حافظه درک می‌کنم .

پیشراه به نوجوانان و جوانان توصیه کرد که به سمت قرآن بیایند که تاثیرات فراوانی در زندگی دنیوی و اخروی آنها دارد.

این حافظ قرآن در پاسخ به اینکه مسجد تا چه اندازه می‌تواند در زمینه حفظ قرآن برای نوجوانان و جوانان تاثیرگذار باشد؟، گفت: قرآن و مسجد از یکدیگر جدا نیستند و باید والدین و خانواده‌ها فرزندان خود را با خود به مسجد ببرند و از طرفی زمینه انس آنها با کلام الهی را فراهم کنند.

کد خبر 1774587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha