۳ آگوست، روز ملی و بین‌المللی حمایت از غزه اعلام شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس روز سوم آگوست را به عنوان روز ملی و بین‌المللی حمایت از غزه و اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «پرس‌تی‌وی»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس روز سوم آگوست (شنبه ۱۳ مرداد) را به عنوان روز ملی و بین‌المللی حمایت از غزه و اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل اعلام کرد.

 اسماعیل هنیه در بیانیه‌ای خواستار شرکت گسترده در راهپیمایی‌ها و تظاهرات برای توقف جنگ نسل‌کشی اسرائیل در غزه و پایان دادن به آزار اسرای قهرمان فلسطینی که در زندان‌های اسرائیل نگهداری می‌شوند، شد.

وی افزود: این فراخوان در پرتو نسل‌کشی مستمر رژیم صهیونیستی نازی علیه مردم نوار غزه برای دهمین ماه متوالی و افزایش بی‌سابقه تعداد اسرای شهید در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های اشغالگران  صورت می‌گیرد.

هنیه خاطرنشان کرد که ربوده شدگان فلسطینی در گوانتاناموی اسرائیل مورد انواع بدرفتاری‌ها و شکنجه‌ها از جمله شکنجه‌های روحی و جسمی، محرومیت از درمان، غذا و دارو و اعدام های صحرایی قرار می گیرند.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین از سکوت و ناتوانی بین المللی در توقف این جنگ تجاوزکارانه علیه مردم و زندانیان فلسطینی و همچنین حمایت افسارگسیخته آمریکا از اسرائیل در این حمله انتقاد کرد.

هنیه تصریح کرد: نهادهای جهانی حقوق بشر و بشردوستانه به وظایف خود در حمایت از مردم غزه و اسرای فلسطینی در زندان‌های دشمن صهیونیستی عمل نکرده‌اند.

بیانیه وی پس از آن منتشر شد که مقامات فلسطینی با استناد به گزارش‌هایی مبنی بر ضرب و شتم شدید و گرسنگی سیستماتیک در بازداشتگاه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی، گفتند که بدرفتاری طولانی‌مدت اسرائیل و استفاده از شکنجه علیه ربوده‌شدگان فلسطینی به نقطه بحران رسیده است.

یک وکیل از اداره امور زندانیان فلسطین که اخیرا از زندان عوفر اسرائیل بازدید کرده است، گفت که اسرائیل از گرسنگی و بی توجهی پزشکی ور درمانی به عنوان انواع مجازات دسته جمعی علیه زندانیان فلسطینی استفاده می کند.

کد خبر 1774598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha