معرفی داوران مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

آزمون مرحله دوم نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم در سراسر کشور در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان دارالقرآن الکریم، آزمون مرحله دوم نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به صورت شفاهی در سراسر کشور در بازه زمانی ۲۷ تیر تا ۱۰ مردادماه در حال برگزاری است.

در این مرحله ضمن ارزیابی صحت تلاوت حفظ و صوت، لحن، تجوید، وقف و ابتدای شرکت‌کنندگان از سوی داوران مطرح کشوری و بین المللی، این آثار مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت کسانی که از این مراحل بیرون بیایند، می‌توانند مدارک درجات سه برای حافظان کل، مدارک چهار برای حافظان ۲۰ جزء و مدرک درجه پنج برای حافظان ۱۰ جزء را دریافت کنند.

بر این اساس داوری این دوره از آزمون در بخش آقایان را در استان تهران شهریار پرهیزکار، حجت‌الاسلام سیدمحمد میریحیی، محمدمهدی بحرالعلوم، معتز آقایی، حسین طرقی، امیر آقایی، مهدی عباسی و محمود نوروزی و در بخش بانوان خانم‌ها آجرلو، محمودآبادی، ماندگارمهر، شبانی‌قهرودی، رستمی، چراغچی، جعفریان و صریحی‌نژاد بر عهده دارند.

در این دوره ۱۲ هزار و ۲۷۴ نفر حافظ قرآن ثبت‌نام کردند و از این تعداد هفت هزار و ۷۸۵ نفر در مرحله آزمون کتبی موفق بودند و وارد مرحله آزمون شفاهی شدند. همچنین هزار و ۹۸۰ نفر از این تعداد آقایان هستند.

همچنین از تعداد ۱۲ هزار و ۲۷۴ نفر حافظ قرآن، دو هزار و ۲۰۶ نفر حافظ ۱۰ جزء، یک هزار و ۱۸۱ نفر حافظ ۲۰ جزء و چهار هزار و ۳۹۸ نفر حافظ کل قرآن کریم هستند و وارد مرحله شفاهی شده‌اند. در مرحله شفاهی نیز از حافظان ۱۰ جزء، پنج سؤال، حافظان ۲۰ جزء هفت سؤال و از حافظان کل، ۱۰ سؤال پرسیده می‌شود.

کد خبر 1774601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha