شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمداربیت

احمدی گفت: چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمداربیت (یادبود مرحوم داراب افسر بختیاری) به میزبانی شهرستان اردل برگزار می‌شود.

پیام احمدی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمداربیت (یادبود مرحوم داراب افسر بختیاری) با اهداف ارتقا، پاسداشت و حفظ ادبیات قومی، ارائه شایستگی‌های حوزه اندیشه شعر لری و توان این شعر در راستای به‌روز کردن و بازآفرینی مضامین نو به میزبانی شهرستان اردل برگزار می‌شود.

وی، بهره‌گیری از ادبیات در ایجاد وفاق و همدلی با موضوعات وحدت‌آفرین قومی و در راستای تقویت وحدت ملی، ارج‌نهادن به شاعران پیشکسوت و معرفی و تشویق چهره‌های جوان و برقراری محفل ادبی جهت حضور شاعران و علاقه‌مندان و شکل‌گیری فضای تعامل و تبادل نظر فنی و ادبی را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد ادبی برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری ابراز کرد: در این جشنواره استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و البرز حضور دارند و در ۲ رده سنی به‌صورت رقابتی و با تمرکز بر گویش لری و در ۲ بخش موضوعی با هم به رقابت می‌پردازند.

احمدی به بخش آیینی چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمداربیت اشاره کرد و افزود: انتظار، فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای خدمت، امام رضا (ع) و عفاف و حجاب از موضوعات این بخش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: آداب و سنن، وحدت و انسجام اقوام و شعار سال ۱۴۰۳ از موضوعات بخش آزاد است.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمداربیت ۱ شهریور سال جاری تعیین شده است گفت: این رویداد فرهنگی روز ۱۵ شهریور در شهر اردل برگزار می‌شود.

کد خبر 1774613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha