جشنواره مهدوی «به یاد لاله‌ها» در ۸ محور برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت: جشنواره داستان نویسی به یاد لاله ها در ۸ محور با تاثیر از زیارت جامعه کبیره در این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از موسسه مهدویت و امامت، دکتر مهدی منصوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با بیان اینکه، پس از برگزاری دو دوره موفق جشنواره داستان نویسی «به یاد لاله ها»، سومین دوره این جشنواره، از سری برنامه های چهارمین جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار می شود افزود: این دوره با محوریت زیارت جامعه کبیره و در چهار سطح دانش آموزی، دانشجویی، خانواده  معزز شهدا و ایثارگران و بخش آزاد بهمن ماه ۱۴۰۳ همزمان با اعیاد ماه رجب و ولادت با سعادت امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره داستان نویسی "به یاد لاله ها" با هدف آشنایی و تداوم یاد و خاطره شهیدان و تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،  آثار فاخر هنرمندان داستان نویس این مرزو بوم در قالب داستان کوتاه با الهام از ۸ محور که مطابق با اهداف موسسه امامت و مهدویت در راستای تأثیر از زیارت جامعه کبیره تقسیم بندی شده است، گردآوری و مورد قضاوت داوران خبره قرار خواهد گرفت.

منصوری افزود: نهایتاً مجموعه داستانهای شایسته تقدیر و برتر نیز در قالب کتاب و همچنین پادکست عرضه می شود و در آرشیو موسسه امامت و مهدویت به یادگار خواهد ماند و ان شاء الله برگزاری این رویداد و تولید محتواهای فاخر  خدمت ما به ائمه اطهار (س) باشد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با تاکید بر اینکه جشنواره داستان نویسی به یاد لاله ها در سومین سال برگزاری خود در ۸ محور و متأثر از زیارت جامعه کبیره است گفت:  از نکات مثبت و مهم چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت گنجاندن این زیارت نامه در جشنواره است.

وی افزود: کمیته علمی این جشنواره با توجه به اینکه زیارت جامعه کبیره از زیارت های مشهور نزد شیعیان است، ۸ محور اساسی طراحی کردند که امیدواریم با یاری حضرت حق و ائمه معصومین با توجه به اینکه زیارت جامعه کبیره از زیبایی های خاص ادبی و غنای  معنایی برخوردار است آثار فاخر و درخور شأنی دریافت و گردآوری شود.

به گفته وی، محورهای این جشنواره شامل: ارادت و اقتدای شهدا به ائمه اطهار(ع)، توجه قلبی و تعهد شهدا به شریعت اسلام، سفارش و تاکید شهدا به وحدت مسلمانان در سایه عنایت ائمه معصوم(ع)، عرفان شهدا و رابطه شناخت امام با شناخت خدا، اطاعت از  امام و رهبری با تاثیر از زیارت جامعه کبیره، شهدا و مناجات نامه ها و زیارت نامه های شب های عملیات، شکیبایی و ایستادگی شهدا در مقابل مصائب جبهه و جنگ با تاثیر از زیارت جامعه کبیره و رهنمون های شهدا برای نسل امروز  در راستای وظیفه شناسی و مسؤولیت پذیری؛ است.

منصوری در خصوص فعالیت و حضور کانون های دانشجویی در این دوره از جشنواره متذکر شد: در کمیته اجرایی استانی سومین جشنواره داستان نویسی به یاد لاله ها دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، دبیران ۳ کانون دانشجویی فعال واحد سمنان شامل: کانون دانشجویی فضای مجازی و رسانه، کانون ادب و هنر و  کانون شاهکار عضو هستند و از همان ابتدا با فعالیت و مشارکت در فرآیند طراحی پوستر، تولید تیزر و اطلاع رسانی، تهیه پادکست و سایر موارد، هم افزایی و حضور خود را به صورت فعال نشان داده اند و در ادامه راه در زمینه اطلاع رسانی و برگزاری اختتامیه جشنواره، تولید و عرضه آثار برگزیده نیز مشارکت خواهند داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در خصوص افزایش تعداد آثار دریافتی متذکر شد: با توجه به اینکه در این دوره مشارکت ویژه مدارس سما را با عضویت معاونت مدارس سما استان سمنان در کمیته اجرایی و همچنین عنایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در زمینه اطلاع رسانی به هنرمندان استان خواهیم داشت، با یاری حق شاهد افزایش و غنای آثار دریافتی خواهیم بود.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه نمایند.

کد خبر 1774627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha