واکنش شورای حکمای مسلمان به اقدام ضدمذهبی در المپیک

شورای حکمای مسلمان به ریاست شیخ الازهر نمایش «شام آخر مسیح» در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را محکوم و اعلام کرد: این رویدادهای ورزشی باید بستری برای تحکیم احترام متقابل بین ملت‌ها باشد نه عادی سازی توهین به ادیان.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اسکای نیوز، شورای حکمای مسلمان به ریاست دکتر احمد طیب، شیخ الازهر نمایش «شام آخر» را که در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد، محکوم کرد و آن را توهین به حضرت عیسی مسیح (ع) و  مقام والای نبوت و احترام نگذاشتن به احساسات مؤمنان به ادیان و اخلاق و ارزش های والای انسانی به شمار آورد.

شورای حکمای مسلمان بر مخالفت دایمی خود نسبت به حمله و اهانت به شخصیت‌ها، اعتقادات و مقدسات دینی تاکید کرد.

 در این بیانیه آمده است: رویدادهای ورزشی باید بستری برای تجلیل از تنوع فرهنگی و تحکیم احترام متقابل بین ملت‌هاباشد.

این شورا نسبت به خطر وء استفاده از این مناسبت ها برای عادی سازی توهین به دین، ترویج بیماری های مخرب اجتماعی خارج از طبیعت بشری و تحمیل سبک زندگی مغایر با فطرت سالم انسانی هشدار داد.

 در این بیانیه آمده است: سند برادری انسانی که در سال ۲۰۱۹ توسط شیخ الازهر، رئیس شورای حکمای مسلمانان و پاپ فرانسیس، پاپ کلیسای کاتولیک در ابوظبی امضا شد، از رهبران جهان، سیاستگذاران، اندیشمندان، فیلسوفان، روحانیون، هنرمندان، اصحاب رسانه و افراد خلاق در همه جا می خواهد  با هر نوع زوال فرهنگی و اخلاقی مقابله کنند و  ارزش‌های عدالت، نیکی، صلح، برادری و همزیستی انسانی را دوباره احیا کنند و براهمیت شان به عنوان راه نجات همگان تاکید کنند و در گسترش ارزش ها بین مردم در همه جا تلاش کنند.

اجرای نمایش شام آخر مسیح با حضور دگرباشان جنسی در مراسم افتتاحیه المپیک در پاریس یکی از جنجالی ترین بخش‌های این مراسم بود. این صحنه که شامل مدل‌ها، رقصنده‌ها و هنرپیشه‌های ووک بود، که با انتقادات بسیار شدیدی مواجه شد.

این اقدام نه تنها اعتراض برخی از مقامات کشورهای اروپایی همچون اوکراین را دربر داشت، بلکه شرکت مخابراتی آمریکا «C Spire»» نیز اعلام کرد: پس از ابتذالی که نمایش شام آخر مسیح مشاهده کرده تصمیم گرفت تبلیغات خود را از این بازی‌ها حذف کند. زیرا کارکنان این شرکت از تمسخر شام آخر در این مراسم شوکه شدند.

الازهر همه در بیانیه جداگانه اهانت به حضرت مسیح را در این مراسم محکوم و اعلام کرد: ما اهانت به هیچ پیامبری از پیامبران خدا را نمی پذیریم.

کد خبر 1774656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha