کتاب «دختر حاجی» در بیرجند رونمایی شد

کتاب «دخترحاجی» روایت زندگی بانوی امدادگر «صدیقه منصوری»به نویسندگی «زهره محمدی» با حضور جمعی از مسئولان در بیرجند رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، رفعت وریدی، رئیس مکتب نرجس سلام الله‌علیها بیرجند امروز دوشنبه (۸ مرداد) در آیین رونمایی کتاب «دختر حاجی» که با حضور رئیس حوزه هنری استان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی و جمعی از هنرمندان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از معدود انقلاب‌های تاریخ است که همزمان علیه استعمار و استکبار شکل گرفت.

 وی افزود: انقلاب اسلامی بیش از چهار دهه راست قامت و باشکوه در مقابل دیدگاه جهانیان در راستای فرهنگ توحیدی نقش آفرینی کرده است و با مجاهدت و بذل جان و مال و تقدیم شهدا از این صیانت پاسداری کرده و در فتنه و توطئه با دشمن داخل و خارج مقابله کرده است.

رئیس مکتب نرجس بیرجند گریزی به  ۸ سال دفاع مقدس زد و با بیان اینکه خاطرات مانند زنجیره به هم متصل شده اند، ابراز امیدواری کرد: برای به ثمر رساندن درخت پُر بار انقلاب همه دست به دست هم داده و همراه ولی فقیه حرکت کنیم.

در ادامه صدیقه منصوری امدادگر ۸ سال دفاع مقدس و پزشک‌یار سپاه، گریزی به اهمیت حجاب زد و حجاب را باعث مصونیت بانوان دانست.

پزشک‌یار سپاه با توجه به حضور در جبهه‌ها در زمان دفاع مقدس، به بیان خاطره‌ای پرداخت و یادآور شد: به دستور امام راحل، جمعی از بانوان برای آموزش کمک‌های اولیه و بهیاری در این مقدس سپاه پذیرش شدیم و پس از گذراندن دوره آموزشی در مشهد، با وجود اینکه مدت کمی از زمان عقدم گذشته بود، اعلام شد که افراد آموزش دیده برای اعزام به جبهه آماده باشند. از بیرجند ۵ نفر به اهواز اعزام شدیم به این ترتیب با کمک اتوبوسی که با گِل استتار شده بود به اهواز رفتیم، مأموریت ما یک ماهه بود برای انجام خدمت در ساختمان پیش ساخته شهید کلانتری اسقرار پیدا کردیم.

منصوری افزود: در عملیات فتح‌المبین ۲ ، ایران مجروح و شهید زیادی داشت و با توجه به فاصله بین انبار دارو با محل بیمارستان، برای عدم جلب توجه دشمن هنگام رفتن به انبار دارو از نور ماه کمک می گرفتیم در یکی از شب‌ها یکی از پزشک‌یاران اعزامی از تهران، برای آوردن دارو به سمت انبار رفت که با توجه به نبود نور کافی و وجود چمن‌زارهای بلند؛ این پزشک‌یار به درون چاهی حاوی لجن و... سقوط کرد. این همکار ساعت ها با صدای بلند کمک طلب کرده تا اینکه فردی اهوازی با نام مستعار «بابا» صدای او را می‌شنود و با توجه به نبود امکانات با کمک موهای بلند زهرا، جسد نیمه جان او را بالا کشیده و او را به بیمارستان منتقل می کند و با صدای بلند از خانم دکتری از هندوستان، کمک می‌خواهد که دخترم فوت کرده است. ریه‌های زهرا پر از لجن شده بود به سرعت اتاق عمل آماده شد و من به عنوان دستیار و کمکی به همراه پزشک با کمک دستگاه لجن ها از ریه پاکسازی کردیم اما نفس زهرا برنگشت تا جایی که دکتر قطع امید کرد از آنجا که این دکتر هندوستانی با وضو کار جراحی و عمل بیماران را انجام می‌داد، رو به قبله از حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیه کمک خواست و در همین حین با استعانت خداوند و حضرت زهرا سلام‌الله علیها، جان زهرا دوباره بازگشت.

زهره محمدی- نویسنده کتاب «دخترحاجی» هم با اشاره به این مهم که این کتاب در پنج فصل توجه پدر به دختر، جسارت‌های نوجوانی و جوانی، دوره خدمت سربازی، جدال با منافقین و...نوشته شده است، اظهار کرد: به اعتقاد من در زمینه نقش بانوان شامل همسران شهدا و... در دفاع مقدس باید بیش از این کار کرد.

کد خبر 1774668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha