رویکرد تربیتی مسجد فاطمه الزهرا(س) دورود با محوریت اجرای برنامه‌های تابستانه

طرح تابستانه «مسجد کانون نشاط»؛ در کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد سراسر کشور در حال اجرا می‌باشد و این طرح تابستانه در کانون‌های مساجد لرستان نیز با محوریت غنی‌سازی اوقات فراغت نسل نو و جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مساجد و رونق مساجد در حال اجرا است، کانون فرهنگی هنری مسجد فاطمه الزهرا(س) شهرستان دورود از جمله کانون‌های فعالی است که با رویکرد تربیتی برنامه‌های متنوع فراغتی را ویژه نسل جوان و نوجوان برگزار می‌کند.

خبرگزاری شبستان، لرستان- طرح ملی «مسجد، کانون نشاط»، همزمان با سراسر کشور در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان نیز در حال برگزاری است و کانون فرهنگی هنری مسجد فاطمه الزهراس) دورود از جمله کانون‌هایی است که میزبان این طرح فراغتی می‌باشد.

کانون فرهنگی هنری مسجد فاطمه الزهرا(س) دورود با اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی در پی تربیت دینی و صحیح نسل جوان و نوجوان می باشد و با استفاده از ظرفیت ایام تابستان به عنوان بازویی توانمند در عرصه تربیتی به کمک خانواده‌ها آمده است.

امروزه دشمن در حال رواج توطئه های فرهنگی و درست جلوه دادن آسیب‌ها برای به دام انداختن نسل جوان و نوجوان می‌باشد، دشمن در قالب این آسیب های فرهنگی می خواهد نسل نو را با باورها و ارزش های دینی بیگانه کند و در واقع به کانون خانواده‌ها ضربه بزند.

کانون فرهنگی هنری مسجد فاطمه الزهرا(س) دورود با محوریت طرح غنی سازی اوقات فراغت و تدارک برنامه‌های تابستانی به میدان آمده تا با بصیرت و هوشیاری قشر جوان و نوجوان سد راه توطئه‌های فرهنگی دشمنان شود.

این کانون، پایگاهی فعال برای حضور پرشور نسل جوان و نوجوان بوده و همواره در تلاش است با استفاده از ظرفیت مسجد محله، روحانیت و تبلیغ چهره به چهره کمک حال خانواده‌ها برای تربیت دینی و انقلابی نسل نو باشد و با هوشیاری بچه های محله و مسجد در کاهش آسیب‌های محله نقش آفرین شود.

مسجد فاطمه الزهرا(س) دورود؛ کانونی پرنشاط برای نسل نو

کانون فرهنگی هنری مسجد فاطمه الزهرا(س) دورود، با اجرای کلاس های فرهنگی، تربیتی، اخلاق، احکام و قرآن و همچنین در موضوعات سرگرمی و تفریحی همچون فوتبال و فوتسال، استخر و اردوهای تابستانه به کانونی پر نشاط برای نسل جوان و نوجوان تبدیل شده است.

اجرای این برنامه‌های متنوع در جذب حداکثری جوانان و نوجوانان تاثیر مثبتی داشته است و در مقابل حضور پرشور جوانان و نوجوانان در ترویج فعالیت‌های مسجد محور نیز اثرگذار بوده است.  

مصیب یاراحمدی، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد فاطمه الزهرا(س) شهرستان دورود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم‌آباد، اظهارداشت: این کانون از سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است و تاکنون ۵۰ نفر از جوانان و نوجوانان محل عضو این کانون هستند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی ما در اجرای برنامه های اوقات فراغت رویکرد تربیتی است و تلاش بر این است برنامه های تربیتی نه فقط در ایام تابستان بلکه در کل سال تداوم داشته باشد و با اجرای برنامه های متنوع و کارآمد به دنبال جذب حداکثری نسل نو هستیم.

یاراحمدی از مساجد به عنوان کانونی برای تربیت و هدایت نسل جوان و نوجوان عنوان‌کرد و گفت: همانطور که حضور جوان و نوجوان در مسجد امری مهم برای تربیت نسلی آینده ساز و انقلابی است، این حضور سبب رونق مساجد و بازگشت روحیه نشاط و شادابی در مساجد می شود.

وی با بیان اینکه با اجرای برنامه‌های تابستانه در طرح اوقات فراغت به دنبال تزریق روحیه نشاط و امید بین جوانان و نوجوانان هستیم، گفت: شناسایی ظرفیت‌ها و هدایت استعداد جوانان در طرح تربیتی کانون دنبال می‌شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد فاطمه الزهرا(س) دورود ادامه‌داد: کلاس های فرهنگی و تربیتی در این کانون با محوریت بصیرت بخشی و آگاه‌سازی نسل نو در برابر آسیب ها و هجمه های فرهنگی برگزار می‌شود و تلاش می‌شود نسل نو در برابر آسیب‌های اجتماعی بیمه شوند.

رویکرد تربیتی مسجد فاطمه الزهرا(س) دورود با محوریت اجرای برنامه‌های تابستانه

رویکرد تربیتی مسجد فاطمه الزهرا(س) دورود با محوریت اجرای برنامه‌های تابستانه

وی به برگزاری کلاس‌های اخلاق، احکام و کلاس های روخوانی قرآن اشاره کرد و گفت: برنامه های قرآنی با هدف انس بیشتر نسل جوان و نوجوان با آموزه‌های دینی و قرآنی به صورت مستمر و با استقبال پرشور بچه های مسجد در حال برگزاری است.    

یاراحمدی بیان‌کرد: با توجه به اوقات فراغت نوجوانان برنامه هایی همچون فوتبال و فوتسال، استخر و اردوهای تفریحی و زیارتی برگزار می‌شود، در این راستا به استعدادهای ورزشی نسل نو توجه و در جهت هدایت نسل نو به دنبال تقویت این استعدادها تلاش می شود.

رویکرد تربیتی مسجد فاطمه الزهرا(س) دورود با محوریت اجرای برنامه‌های تابستانه

رویکرد تربیتی مسجد فاطمه الزهرا(س) دورود با محوریت اجرای برنامه‌های تابستانه

کد خبر 1774684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha