جشنواره اعطای نشان نیکوکاری؛ راهکاری موثر برای هم افزایی موسسات خیریه

مدیرعامل مؤسسه خیریه «ریحانه سعادت» گفت: جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری باعث می‌شود که خیریه‌ها و خیرین در کنار هم قرار می‌گیرند و به نوعی بین آن‌ها تعامل و همکاری شکل خواهد گرفت.

خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، دبیرخانه نخستین جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری اخیرا به همت تعدادی از سازمان‌های مرتبط با نیکوکاری از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه و همکاری تعدادی از شبکه‌های ملی نیکوکاری و تشکل‌های خیریه تشکیل شده است. تشکل‌های خیریه فعال در عرصه‌های خدماتی ـ‌ حمایتی، عمران و آبادانی و توسعه زیست‌بوم احسان و نیکوکاری تا ۱۵ مردادماه سال جاری امکان ثبت‌نام در این جشنواره  را دارند.

موسسه خیریه «ریحانه سعادت» یکی از مؤسساتی است که در جشنواره اعطای نشان نیکوکاری ثبت‌نام و شرکت کرده است. به همین بهانه گفت‌وگویی با سیدمیرمهدی حسینی؛ مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره این مؤسسه که در کارنامه کاری‌اش مسؤلیت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایران، مربی شبانه‌روزی فرزندان بهزیستی و نویسندگی به چشم می‌خورد، انجام گرفت که حاصل آن در ادامه از نظر می‌گذرد:

ـ لطفاً در ابتدا مؤسسه خیریه ریحانه سعادت را معرفی کنید.

این مؤسسه در سال ۱۳۸۸ مجوزش را از نیروی انتظامی دریافت و آغاز به کار کرد. همه سرمایه اولیه این مؤسسه از خیرین بود. اعضای هیئت‌مدیره این مؤسسه از خیرینی هستند که بسیاری از آن‌ها سابقه کار در بهزیستی دارند. سال ۱۳۹۸ نیز از وزارت کشور مجوز گرفتیم. ما یک دفتر در تهران داریم، در شهرهای دیگر دفتر ثابت نداریم اما در همه شهرستان‌ها یک نماینده داریم.

جامعه هدف ما خانواده‌هاست. بیشترین تمرکز ما بر روی خانواده‌های نیازمندی است که بیمار صعب‌العلاج دارند. با خیریه‌های بسیاری در این زمینه مانند «محک» و «زنجیره امید» همکاری و تعامل داریم. همچنین به طور خاص از بیماران مبتلا به زخم بستر حمایت می‌کنیم. یکی دیگر از خدمات ما مهارت‌آموزی فرزندانی است که تحت پوشش داریم با تمرکز بر مناطق محروم مازنداران، هرمزگان، اردبیل و خراسان جنوبی. در ضمن ما در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله به مناطق آسیب‌دیده ارسال کمک‌ داشتیم.

ـ از چه طریقی با جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری آشنا شدید؟

ما عضو شبکه ملی خیریه‌های حامی ایتام هستیم و از طریق این شبکه با جشنواره اعطای نشان نیکوکاری آشنا شدیم. ضمن اینکه در سازمان اوقاف و امور خیریه هم که جلسه داشتیم، از این جشنواره صحبت‌هایی بود و در جریان آن قرار گرفتیم.

- هدف شما از شرکت در این جشنواره چیست؟

یکی از اهداف ما معرفی مؤسسه و خدمات آن به جامعه است. مردم، خیرین و خیریه‌ها از طریق این جشنواره می‌توانند با مؤسسه «ریحانه سعادت»، نقاط قوت و فعالیت‌های آن آشنا شوند. همچنین می‌توانیم از طریق این جشنواره با خیریه‌های دیگر تعامل و همکاری داشته باشیم و از این راه شبکه داخلی خود را تقویت کنیم.

- نظرتان درباره جشنواره چیست و چه انتقاد و پیشنهادی نسبت به آن دارید؟

به نظرم این جشنواره باعث می‌شود که مؤسسات خیریه دیده شوند و صدایشان شنیده شود. همچنین با برگزاری این جشنواره، خیریه‌ها و خیرین در کنار هم قرار می‌گیرند و به نوعی بین آن‌ها تعامل و همکاری شکل خواهد گرفت.

کد خبر 1774689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha