مرز خسروی کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است

امامیان گفت: با توجه به اینکه کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است امیدواریم امسال حداقل بیش از دوبرابر سال گذشته زائر از استان و مرز خسروی تردد کنند.

سید محمد جعفر امامیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به آغاز تردد زوار اربعین حسینی در مرز خسروی، گفت:تمامی تمهیدات لازم برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی در مرز خسروی و شهرستان های مرزی فراهم شده است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه افزود: مرز خسروی به عنوان قدیمی‌ترین گذرگاه‌ تردد زائران اربعین و عتبات عالیات به دلیل نزدیکی به شهرهای زیارتی کشور عراق، از دیرباز مورد استقبال زائران قرار گرفته و در سال‌های اخیر و بازگشایی مجدد مرز بعد از سال‌ها توقف، زیرساخت‌های آن تقویت شده و استقبال از آن هر سال در حال افزایش است.

وی خاطر نشان کرد:مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

امامیان تصریح کرد:سرپل ذهاب با قدمت تاریخی ویژه در میزبانی زوار عتبات عالیات و همچنین در سال های گذشته میزبانی َشایسته ای نشان دادند و امید است امسال شاهد رشد و پیشرفت چشمگیر خدمات به زوار  باشیم.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه اظهار کرد: در استان کرمانشاه  تاکنون حدود ۳۰۰ موکب مردمی ثبت شده و امیدواریم تا اربعین حسینی این‌تعداد افزایش پیدا کند.

وی در پایان گفت: مرز بین‌المللی خسروی با رشد صد در صدی، شاهد تردد بیش از یک میلیون زائر در اربعین سال گذشته بود و با توجه به ۲۴ ساعته بدن فعالیت مرز، امسال نیز پیش‌بینی می‌شود این ترددها بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.

کد خبر 1774721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha