فعالان مجازی حوزه دفاع مقدس و مقاومت مشهد تجلیل شدند

در مراسمی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی منتخبین مرحله استانی ششمین جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیین تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی ششمین جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، «عبدالله امینی‌فر» مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا (ع)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علیرضا دهقان» مدیر ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و منتخبین استانی این جشنواره امروز دوشنبه (۸مرداد) در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد.

فعالان مجازی حوزه دفاع مقدس و مقاومت تجلیل شدند

ارسال ۳۳۷ اثر به جشنواره

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام دهقان ضمن ارائه گزارشی از برگزاری مرحله استانی ششمین جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت فضای مجازی در استان خراسان رضوی اظهار داشت: در این دوره از جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی ۳۳۷ اثر در دو بخش عمومی و دانش‌آموزی به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال شد که بعد از داوری ۱۰ اثر حائز دریافت جایزه، لوح تقدیر و تندیس و ۱۰ اثر شایسته تقدیر ویژه شدند.

وی افزود: از بین ۳۳۷ اثر ۴۷ اثر برای ادامه رقابت به دبیرخانه ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی ارسال شد که از استان خراسان رضوی سه اثر حائز مقام شدند.

فضای مجازی؛ هم تهدید هم فرصت

عبدالله امینی‌فر در ادامه نشست با تاکید بر اثرگذاری فضای مجازی بر فکر و اندیشه نسل جوان، آن را یک تهدید و فرصت دانست و بر استفاده از آن به‌عنوان یک فرصت برای آگاهی‌بخشی به جامعه در خصوص دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت ضروری دانست.

فعالان مجازی حوزه دفاع مقدس و مقاومت تجلیل شدند مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا (ع) اظهار کرد: برگزاری این جشنواره سرآغاز خوبی برای فعالیت در فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس است. فعالیت در فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس نیازمند تلاش مضاعف است چراکه هنوز آنگونه که باید و شاید به این مهم پرداخته نشده است.

تولید محتوا یکی از ارکان اساسی جنگ سایبری است

امینی فر تصریح کرد: یکی از امور اساسی در جنگ سایبری، تولید محتوا است که باید در ابتدا ظرفیت و توانمندی دشمن در این عرصه شناسایی شود تا بعد از آن جبهه انقلاب اسلامی متناسب با آرایش طرف مقابل و با هدف مقابله با دشمن و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها اقدام کند.

 وی افزود: دشمن با استفاده از کلان‌داده‌هایی که از جامعه در اختیار دارد و تولید محتواهایی که صورت می‌گیرد در عرصه فضای مجازی بر علیه انقلاب اسلامی توطئه می‌کند.

فعالان مجازی حوزه دفاع مقدس و مقاومت تجلیل شدند

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا (ع) عنوان کرد: دشمن با تولید محتوا به دنبال تغییر سبک زندگی مردم ایران اسلامی است؛ بر همین اساس جبهه حق برای مقابله با این دسیسه، باید با تولید محتواهای فاخر و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای جامعه، این دسیسه نظام سلطه را نقش بر آب کند. ‌

امینی فر با اشاره به برگزاری جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی در سطح استانی و ملی، بیان کرد: این جشنواره این انگیزه را در فعالان فضای مجازی ایجاد می‌کند تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف در حوزه تولید محتوا ورود پیدا کنند و در این عرصه در جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش‌آفرین باشند.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا (ع) در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که در سال‌های آینده با برگزاری این جشنواره شاهد تولید محصولات متنوع‌تر و پربارتری در سایه اطلاع‌رسانی گسترده اصحاب رسانه و دستگاه‌های متولی باشیم و این جشنواره مامنی برای شناسایی ظرفیت‌ها و فعالان فضای مجازی در عرصه دفاع مقدس و مقاومت باشد.

فعالان مجازی حوزه دفاع مقدس و مقاومت تجلیل شدند

گفتنی است در پایان این مراسم از «علی علیپور»، «مهدی زنده‌دل»، «حسن مولایی»، «حمیدرضا معشوقی»، «محمد فرزین»، «علیرضا کتابدار»، «مهدی میرزایی»، «علی معظمی»، «جلال شبانی» و «امید نوریان» به عنوان برگزیدگان و «احمد تراب‌زاده»، «لیلاسادات احمدپناه»، «علیرضا دلبریان»، «محمدحسین خانی جاغرق»، «محمدامین نجفی‌پور»، «محمدرضا نصیری»، «صحامی»، «محمد امیری»، «سید شهاب ابراهیمی»، «ملیحه غیور» و «حسین علیزاده» به‌عنوان شایستگان تقدیر ویژه تجلیل شد.

کد خبر 1774747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha