ایستگاه صلواتی در گلفروشی

در این شب‌ها خیلی از کسبه با برپایی ایستگاه پذیرایی مقابل مغازه خود سعی در نشان دادن ارادت خود به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) دارند؛ در این میان، موکب گلفروشی عمونوروز حال وهوا و عطر بوی دیگری دارد.

خبرگزاری شبستان مشهد | این‌ شب‌ها و در ایام محرم وصفر هرکجای مشهد مقدس که بروی؛ در هر کوی و برزن، ایستگاهی برای پذیرایی خواهی دید. به روایت شورای هیئات مذهبی ۸۰۰ ایستگاه مجوزدار و به روایتی دیگر بیش از ۲هزار ایستگاه کوچک و بزرگ که گاهی توسط چند کودک در جلوی درب منزلشان و گاهی توسط یک کاسب بی‌ریا مقابل مغازه‌اش برپا شده است. 

ایستگاه صلواتی در گلفروشی

در این ایام هرکس با هر وضع و توان می‌کوشد به نوعی ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان کربلا، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و سقای تشنه لبان نینوا حضرت ابوالفضل العباس (ع) نشان دهد. 

گلخانه عمو نوروز در محله رده نیز در این ایام، راه‌اندازی ایستگاه صلواتی در شب‌های محرم را راهی برای نشان دادن علاقه خود به امام حسین(ع) می‌داند.

ایستگاه صلواتی در گلفروشی

چند جرعه شربت خنک، هدیه گلفروش خوش‌قلب محله‌ به هم‌محله‌ای‌هایی‌ است که از مقابل گفروشی‌اش در طبرسی شمالی ۱۳ عبور می‌کنند.

کاسب امام حسینی که ارادت خاصی نیز به شهدا به خصوص شهید سلیمانی دارد و به گفته اهالی محل، منش او که  پای ثابت نماز اول وقت مسجد است، همچون شهدا مخلصانه است و چه در برخورد با مشتری و چه در فروش و کسب وکارش خدا را همیشه حاضر می‌داند و هم منصف است وهم خوش‌رو.

پایان پیام/

کد خبر 1774749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha