عزاداری، هر شب به نیابت از یک شهید

«هر شب به یاد یک شهید» عنوان طرحی ابتکاری ازسوی جوانان مسجد امام‌سجاد(ع) محله گلشور مشهد است که در آن هر شب به نیابت از یک شهید به عزاداری می پردازند.

خبرگزاری شبستان مشهد| ماجرای عاشورا ماجرای شهادت است و حسین‌ سیدالشهدا(ع) و عباس و اکبر و قاسم و دیگر جوانان بنی‌هاشم و اصحاب و یاران امام سفیران این فرهنگ جاودانه و ۷۲ گل پرپر شده صحنه کربلا که تا قیامت مسیر سبزی از عاشقی به اسم شهادت را به روی مؤمنین عالم گشودند. 

چه نیکوست که مراسم عزای حسینی در این ایام را به یاد شهدایی که پرورش یافتن مکتب حسینی بوده و در دفاع از وطن و حرم عاشورایی شدند برپا کنیم. کاری که جوانان مسجد امام‌سجاد(ع) واقع‌در محله گلشور با طرح ابتکاری «هر شب به یاد یک شهید» دنبال می‌کنند.

آن‌ها معتقدند امنیت کنونی برای شرکت در مراسم عزاداری امام‌حسین(ع) را مدیون شهدا هستند؛ ازاین‌رو به رسم قدرشناسی، هرشب در عزاداری‌های خود یک شهید را به نیابت از همه شهدا به‌طور ویژه یاد می‌کنند. 

شهید داریوش رضایی‌نژاد، سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهید سیدابراهیم رئیسی تعدادی از شهدایی هستند که در شب‌های اخیر، یادشان زینت‌بخش این محافل بوده است.

عزاداری، هر شب به نیابت از یک شهید

به یاد شهدای همسایه

مسجدی‌های حسینیه امام رضای خیابان علامه‌طباطبایی محله تلگرد هم امسال بنا دارند یاد شهدایی را که در همین کوچه‌پس‌کوچه‌ها بزرگ شدند و پر کشیدند، زنده نگه دارند. 

آن‌ها نیز عزاداری دهه سوم محرم‌ را که به میزبانی مسجد محله برگزار می‌شود، به یاد دوازده‌شهیدی برگزار می‌کنند که روزی با آن‌ها همسایه و هم‌نفس بودند.

 نام این برنامه را هم که هر شب بعداز نماز مغرب و عشا برپا می‌شود، گذاشته‌اند «یک دهه با شهدا».

پایان پیام/

کد خبر 1775864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha