فوتبال، راهکار جذب بچه‌های کویر به مسجد

فوتبال، یکی از برنامه‌های اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج(ع) روستای کویری سردق برای جذب نوجوانان دهه هشتادی به کانون و مسجد است که با استقبال خوب بچه‌های روستا مواجه شده است.

خبرگزاری شبستان مشهد | کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج(ع) روستای سردق در شهرستان بجستان یکی دیگر از کانون‌هایی مجری  طرح اوقات فراغت هشتادیوم است که برنامه‌های متنوعی را برای بچه های روستا اجرا می‌کند. 

اینجا نوجوانان علاقه خاصی به بازی فوتبال دارند و مدیران این کانون برای پسران مسجدی سردق، بازی و مهارت آموزی در این رشته ورزشی را به عنوان یکی از رویکردهای جذبی خود در نظر گرفته‌اند؛ سیاستی که گویا موثر هم واقع شده و جمع زیادی از بچه‌های روستا به همین بهانه به جمع بچه های کانون اضافه شده اند.  

خوشبختانه وحود چمن مصنوعی در این روستای کویری هم باعث شده این برنامه بتواند موفقیت بیشتری کسب کند. 

فوتبال، راهکار جذب بچه‌های کویر به مسجد

روزهای جمعه هر هفته از ساعت ۷تا ۹ شب، نوجوانان روستا در این زمین بازی گردهم می‌آیند و ذهن و روح‌شان را سبز و رها کرده و مهیای یک تابستان پربار و حضور در سایر برنامه های فرهنگی تربیتی مسجد و کانون فرهنگی ثامن‌الحجج می‌شوند. 

مسجد مخصوص بانوان

روستای سردق نام دهستانی در بخش یونسی شهرستان بجستان، استان خراسان رضوی است. این روستا دارای دو مسجد به نام المهدی وچهارده معصوم می باشد که این مسجد چهارده معصوم هم حسینه هست وهم مسجد. یک زینبیه هم در حال ساخت می باشد. این روستا یک مسجد هم مختص بانوان به نام مسجد فاطمه زهرا(س) نیز دارد که زنان روستا به آنجا اعتقاد خاصی دارند و می گویند حاجت می دهد.

اسم سردق به گفته اهالی روستا یکی به معنای سِرادُق که کنایه از کوچ نشین بودن می باشد و خود سردق یعنی چادرنشین که هم بحث کویر و هم کوچ نشین بودن و عشایرمطرح می باشد یا در جایی دیگر چون ابتدای کویر یا دروازه ورود به کویرمی باشد. فاصله این روستا تا مرکز بخش ۴۹ کیلومتر و تا مرکز شهرستان ۳۶ کیلومتر است.

فوتبال، راهکار جذب بچه‌های کویر به مسجد

برج تاریخی سردق

این برج قدیمی تنها جاذبه تاریخی روستای سردق است. این بنای خشت و گلی در دو طبقه ساخته شده و به نظر می رسد معماری بخشی از یک قلعه قدیمی است. بر روی این برج مستحکم عناصر دفاعی خاصی از جمله مزغل (منفذهایی برای دیده بانی) در بالاترین قسمت آن دیده می شود. ورودی بنا به لحاظ معماری حائز اهمیت است. 

پایان پیام/

کد خبر 1774752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha