تحقق تعهدات سازمان منطقه آزاد اروند در حیطه زیرساخت‌های اربعین حسینی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، از تحقق تعهدات این سازمان در حیطه ایجاد و تقویت زیرساخت‌‎های اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، «حجت‌الله عبدالملکی» دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، در مراسم آغاز فرآیند شماره‌گذاری خودروهای باری(وانت) وارداتی از طریق منطقه آزاد اروند، بیان کرد: در حالی که از سال ۹۷ واردات خودروهای خارجی به کشور متوقف شده بود که دولت سیزدهم این بخش از صنعت خودرویی کشور را فعال کرد و مراحل قانونی آن در هیأت دولت طی شد و از امروز، پس از وقفه‌ای که در سال ۹۷ ایجاد شده بود، اولین خودروهای باری(وانت) وارداتی از طریق بندر خرمشهر در منطقه آزاد اروند، شماره‌گذاری و تحویل متقاضیان شد. امیدوارم با تصویب مصوبات جدید، بتوانیم در آینده وادرات خودروهای اقتصادی مورد نیاز بخش صنعت خودرو را افزایش دهیم.

وی در خصوص اختلافات موجود میان دبیرخانه مناطق آزاد کشور و بانک مرکزی پیرامون تعیین منشاء ارز واردات خودروها، ادامه داد: این موضوع حل شده و مشکلات موجود نیز در این در مسیر مرتفع ساخته شده است. بستر قانونی واردات این قبیل خودروهای باری که به چرخه اقتصاد کشور نیز کمک شایانی خواهد کرد، فراهم شده و فرصت بسیار خوبی برای مردم است که بسیاری از این آحاد و سرمایه‌گذاران و تجار مطلع نیستند که می‌توانند از ظرفیت این قانون بهره‌گیری کنند که اعلام می‌کنم متقاضیان از طریق مناطق آزاد کشور از جمله منطقه آزاد اروند نسبت به واردات این قبیل خودروها، اقدام نمایند.

کد خبر 1774758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha