تاکید وال استریت ژورنال بر حمایت ملت و دولت لبنان از مواضع حزب الله

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد: موضع حزب الله در حمایت از مردم فلسطین و نیروهای مقاومت غزه، مورد تایید و حمایت تمام طوایف و مذاهب در کشور لبنان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، به نوشته روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، حزب‌الله لبنان به دلیل حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه و گشودن جبهه حمایت لبنان از مقاومت فلسطین، از طوایف و مذاهب مختلف حمایت می‌کند.

این روزنامه در گزارش خود آورده است: مقاومت اسلامی در لبنان از موضع خود در مقابله با اسرائیل حمایت می کند، حتی در شرایطی که درگیری ها اگر به یک جنگ همه جانبه منجر شود.

این روزنامه افزود: موضع حزب الله در لبنان حتی مورد تایید مسلمانان سنی در لبنان نیز است.

نظرسنجی‌ها در لبنان نشان می‌دهد که بیش از نیمی از لبنانی‌ها تاکید می‌کنند که آنچه اسرائیل را از تجاوز همه جانبه به لبنان باز می‌دارد، حضور مقاومت، نشان دادن قدرت رو به رشد آن و آشکار کردن جنبه مهمی ازتوانایی حزب الله در جریان رویارویی های فعلی بوده است.

این در حالی است که حدود ۹۰ درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی مرکز مشورتی مطالعات و اسناد که شامل همه طوایف و مذاهب لبنان بود، آمریکا را مسئول ادامه تجاوزات علیه نوار غزه می دانند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده و منتشر شده در ابتدای سال از سوی مرکز واشنگتن در مورد سیاست شرق، اکثر پاسخ دهندگان معتقدند لبنانی ها حمایت خود را از حزب الله لبنان در پی عملیات های پشتیبانی از نوار غزه افزایش داده اند و عملیات‌های پشتیبانی نشان می‌دهد که حزب‌الله و متحدانش به فلسطینی‌ها کمک می‌کنند.

جاناتان کنریکوس، سخنگوی سابق ارتش اسرائیل به وال استریت ژورنال گفت: حزب‌الله توانایی غلبه بر پدافند هوایی اسرائیل و هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی مانند بنادر و نیروگاه‌ها در اسرائیل را دارد.

وی افزود: اگر جنگ گسترده ای با حزب الله آغاز شود، اسرائیل روزانه در معرض هزاران موشک قرار خواهد گرفت و صدها اسرائیلی کشته خواهند شد.

کد خبر 1774812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha