قیام مردم سیستان تنها قیامی که در زمان حیات یزید ملعون صورت گرفت

امام جمعه زابل گفت: تنها قیامی که در زمان حیات یزید ملعون صورت گرفته است، قیام مردم سیستان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین پوراندخت در آیین گرامیداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین در شهرستان زهک، بیان داشتند: در طول تاریخ دشمنان دین به هویت های اسلامی، دینی و مکتبی حمله کرده اند چون می دانستند تنها گروهی که با آن ها مقابله می کنند دینداران است. 

امام جمعه زابل با بیان اینکه دین انسان را سرپا و محکم نگه می دارد، ادامه داد: در بین مولفه های دینی هم قوی ترین مولفه کربلا و قیام امام حسین علیه السلام می باشد. امام حسین با شهادت خودش اسلام را زنده کرد. 

پوراندخت با اشاره به اینکه در بحث قیام به خونخواهی امام حسین بیشترین سهم را و بهترین نقش را مردم سیستان دارند، ادامه داد: سیستانی که فرسخ ها فاصله دارد، بعد مکانی دارند،اما بر اساس عشق و علاقه خود به امام به محض شنیدن خبر شهادت امام حسین(ع) مردم سیستان یک حرکت اجتماعی سیاسی می زنند.
وی افزود: بصیرترین و شجاع ترین مردم سال ۶۱ هجری قمری مردم سیستان بودند، به موقع تشخیص دادن و به موقع اقدام کردن و نتیجه بخش بودن اقدام می شود بصیرت. 

امام جمعه زابل با بیان اینکه تنها قیامی که در زمان حیات یزید ملعون صورت گرفته است، قیام مردم سیستان بود، ادامه داد:سیستان سند شش دانگ ولایت مداری دارد.

پوراندخت با اشاره به اینکه ما اگر افتخار میکنیم به این قیام به جهت جنبه مذهبی است برای اینکه مردم سیستان آن زمان شیعه بودند، گفت: آنچه نزد خدای متعال ارزشمند است، ولایت مدار بودن است. 

وی با بیان اینکه ما سیستانی ها شناسنامه و هویت داریم، افزود: خودآگاهی تاریخی مهم است اما غفلت تاریخی مهمتر است. مردم سیستان در طول تاریخ،چه در آن زمان و بعد از انقلاب ولایتمداری خود را نشان داده اند.

کد خبر 1774830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha