کاروان اربعین خدام الحسین(ع) شهرداری مشهد مهیای خدمت شد

همایش آموزشی توجیهی کاروان اربعین خدام الحسین (ع) با حضور نیروهای اعزامی خدمات شهری و راهنمای زائر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، شهرداری مشهد امسال نیز با تشکیل ستاد اربعین، در قالب کمیته‌های خدمات شهری، حمل و نقل و راهنمای زائر، اقدامات اولیه در خصوص آمادگی جهت امر خدمات‌رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) را آغاز کرده است.

شهرداری مشهد در نظر دارد که در صورت صدور مجوزهای لازم از سوی مراجع ذی‌صلاح در قالب کمیته‌های مزبور و در همان حجم، تعداد، محدوده و مسیرهای مورد توافق سال قبل، خدمت به زائران عتبات عالیات را به نحو شایسته انجام دهد.

به همین منظور همایش آموزشی توجیهی کاروان اربعین خدام الحسین (ع) با حضور نیروهای اعزامی خدمات شهری و راهنمای زائر صبح امروز سه شنبه(۹مردادماه) در فرهنگسرای منطقه سه شهرداری مشهد برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، حجت الاسلام صدیقی نکاتی درباره احکام زیارت، اهمیت زیارت اربعین سیدالشهدا (ع) و خدمت به زائران حسینی برای شرکت‌کنندگان ارائه کرد.

وی بر اهمیت معنوی این سفر و نقش خادمان در خدمت‌رسانی به زائران تاکید کرد.

در ادامه، کلیپی با عنوان نکات مهم آموزشی، قانونی، زیارتی و امنیتی برای خادمان اربعین حسینی تهیه و پخش شد. این کلیپ به منظور افزایش آگاهی خادمان در زمینه‌های مختلف تهیه شده بود.

پس از پخش کلیپ آموزشی، فریمانی، نماینده حراست شهرداری مشهد، نکات مهمی درخصوص امنیت در سفر اربعین، هماهنگی‌های لازم جهت رفت‌ و آمد به محل‌های استقرار، اهمیت این سفر و نحوه برخورد با نیروهای امنیتی عراق را گوشزد کرد. وی بر اهمیت رعایت نکات امنیتی و هماهنگی‌های لازم برای جلوگیری از هرگونه مشکل تاکید کرد.

در ادامه، روانبخش، نماینده بهداشت و درمان شهرداری مشهد، درباره اهمیت رعایت بهداشت خادمان اربعین باتوجه به حجم بالای جمعیت و نحوه تغذیه برای جلوگیری از گرمازدگی در دمای بالای ۵۰ درجه نجف و کربلا نکاتی را تاکید کرد. وی بر اهمیت تغذیه مناسب و رعایت بهداشت فردی برای حفظ سلامت خادمان و زائران تاکید کرد.

این همایش با هدف افزایش آگاهی و آمادگی خادمان اربعین حسینی برگزار شد و شرکت‌کنندگان با نکات مهم و ضروری برای این سفر معنوی آشنا شدند.

گفتنی است مهدی ناصحی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز پیش از این از نقش آفرینی شهرداری در حوزه فرهنگی در آیین اربعین امسال خبر داده بود.

پایان پیام/

کد خبر 1774845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha