«مشایه»؛ نخستین نمایشگاه تخصصی عرضه لوازم اربعین در مشهد

نمایشگاه «مشایه» ویژه عرضه لوازم پیاده‌روی اربعین و اقلام تخصصی موکب‌ها با اولویت ارائه محصولات داخلی از ۱۷ تا ۲۷ مردادماه در مشهد برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، مصطفی صفایی صبح سه شنبه (۹مردادماه) در نشست خبری نمایشگاه «مشایه» که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزارشد اظهار کرد: نمایشگاه «مشایه» به منظور تقویت نگاه فرهنگی و همچنین تامین ملزومات پیاده‌روی اربعین، در فضایی به مساحت حدود۳ هزار متر مربع و مشتمل بر ۸۰ غرفه، به مدت ۱۰ روز از ۱۷ تا ۲۷ مردادماه امسال در مرکز نمایشگاهی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری مؤسسه فرهنگی «ارغوان» برپا شده گفت: این نمایشگاه با رویکردی فرهنگی و با هدف تقویت نگاه تبلیغی‌ فرهنگی در زیارت‌ اربعین به ارایه محصولات تخصصی مورد نیاز موکب داران و پک‌های مورد نیاز زائران و همچنین تامین سوغات فرهنگی زائران می پردازد.

مدیر کل امور فرهنگی و زائرین استانداری خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه توجهی نیز به رویداد ملی دهه آخر صفر و حضور زائران پیاده برای زیارت امام رضا (ع) شده تصریح کرد: مرکز پلیس ۱۰+؛ شعبه ای از بانک ملی، نمایندگان آژانس های مسافرتی و کاروان های زیارتی برای ثبت نام و راهنمایی زائران و همچنین پایگاه ثابت رادیو زیارت از جمله دیگر غرفه هایی است تلاش می شود که در این نمایشگاه ایجاد شود.

«مشایه»؛ نخستین نمایشگاه تخصصی عرضه لوازم اربعین در مشهد

وی تاکید کرد: چند سالی است که حضور در این اجتماع بزرگ فراگیرتر شده و مردم کارهای خلاقانه فرهنگی نیز انجام میدهند. به عنوان مثال نایب الزیاره شهدا می شوند و  عکس شهیدی را هم با خود حمل می کنند و یا قدم های خود را نذر ظهور می‌کنند و یا اقلام فرهنگی به سایر شیعیان اهدا می‌کنند.

پیاده‌روی اربعین فرصتی برای کسب لذت معنوی است

در ادامه این نشست، مسئول بعثه مقام معظم‌رهبری در خراسان‌رضوی با تأکید بر اهمیت و جایگاه ویژه پیاده‌روی اربعین، این مراسم را فرصتی بی‌نظیر برای کسب لذت معنوی دانست.

احمری تصریح کرد: امسال این کمیته با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری نهادهای فرهنگی مختلف، اقدامات گسترده‌ای را در دست اجرا دارد؛ ازجمله این اقدامات می‌توان به شناسایی ظرفیت‌های نهادهای فرهنگی، برگزاری جلسات هماهنگی، بازدید از نهادها و راستی‌آزمایی برنامه‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: کمیته فرهنگی اربعین خراسان‌رضوی که با تجربه‌ای چندساله در این حوزه فعالیت می‌کند، سال گذشته، بیش‌از شش هزار روحانی را در قالب‌های مختلف ازجمله تبلیغ در موکب‌ها، پاسخگویی به سؤالات شرعی و برپایی نمازجماعت در مسیر پیاده‌روی، به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام کرد.

«مشایه»؛ نخستین نمایشگاه تخصصی عرضه لوازم اربعین در مشهد

مسئول بعثه مقام معظم‌رهبری در خراسان‌رضوی در خصوص فعالیت‌های مسجدی گفت: با توجه به اهمیت مساجد در برگزاری مراسم مذهبی، برنامه‌های ویژه‌ای برای مساجد سطح خراسان بزرگ در نظر گرفته شده است.

همچنین برگزاری مراسم متمرکز در روز اربعین در هر شهر استان و همکاری با شهرداری‌ها و صداوسیما جهت فضاسازی از دیگراقدامات برای هرچه‌باشکوه‌تر برگزارشدن این مراسم است.

مشایه دایمی می شود

در ادامه این نشست، مدیر مؤسسه فرهنگی ارغوان و مجری نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۶ مرداد ۱۴۰۳، دایر می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که حدود ۸۰ غرفه در این نمایشگاه برپا شود و تبلیغات شهری گسترده‌ای نیز در میادین و تقاطع‌های شهر انجام خواهد شد.

«مشایه»؛ نخستین نمایشگاه تخصصی عرضه لوازم اربعین در مشهد

اردمه بیان کرد: هدف اصلی این نمایشگاه ارائه محصولات باکیفیت به زائران و ارتقای سطح خدمات‌رسانی است. همچنین برنامه‌ریزی شده است تا در دوره‌های بعدی این نمایشگاه، با ایجاد یک ستاد دائمی، فرصت بیشتری برای تولیدکنندگان فراهم شود تا محصولات خود را به صورت مستقیم به زائران عرضه کنند.

مدیر مؤسسه فرهنگی ارغوان در پایان خاطرنشان کرد: ساعات بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب تعیین شده است. امید است که با برگزاری این نمایشگاه بتوانیم گامی مؤثر در مسیر خدمت‌رسانی به زائران برداریم و رضایت آن‌ها را جلب کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 1774852

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha