دیدار اسماعیل هنیه با رئیس جمهوری ایران

اسماعیل هنیه امروز در دیدار با دکتر مسعود پزشکیان که برای حضور در مراسم تحلیف به تهران آمده است، آخرین تحولات جنگ غزه را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین،  اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز(سه شنبه نهم مرداد ۱۴۰۳) که با هیئت همراهش برای شرکت در مراسم تحلیف به تهران سفر کرده است، با دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران دیدار و گفتگو کرد.

اسماعیل هنیه اعتماد ملت ایران و تصدی پست ریاست جمهوری را تبریک گفت و وی را در جریان آخرین تحولات سیاسی و میدانی جنگ نوار غزه قرار داد.

هنیه گفت: رئیس جمهوری ایران بر موضع قاطع کشورش در ایستادن در کنار ملت فلسطین با حمایت رهبری انقلاب اسلامی تاکید کرد.

مسعود پزشکیان با شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله و زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی که برای مراسم تحلیف به ایران سفر کردند، دیدار و گفتگو کرد.

پزشکیان در دیدار با شیخ قاسم بر حمایت از محور مقاومت تاکید کرد و گفت: حمایت از مقاومت واجب شرعی است و از سیاست‌های اساسی ایران است.

وی ادامه داد: تقویت روابط با کشورهای اسلامی در اولویت دولت ایران است.

رئیس جمهوری ایران مقاومت قهرمانانه حزب الله دربرابر حملات رژیم صهیونیستی را ستود و جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها را که با حمایت ایالات متحده آمریکا انجام می‌شود، محکوم کرد.

شیخ قاسم نیز در این دیدار تاکید کرد: شکست رژیم صهیونیستی بدون حمایت جمهوری اسلامی محقق نمی شد.

وی گفت: در نتیجه مقاومت مردم دلاور غزه، این رژیم شکست سنگین دیگری را متحمل خواهد شد.  

شیخ قاسم از پاسخ رئیس جمهوری ایران به پیام حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله  تشکر کرد و آن را  نشانه  برادری بین دو طرف دانست.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی باوجود جنایات بزرگی که مرتکب شده و خساراتی که به نوار غزه وارد کرده است، نمی تواند به هیچ یک از اهداف خود دست یابد.

در همین حال، زیاد النخاله نیز  با اشاره به دیدار رهبران مقاومت با رئیس جمهوری ایران در روزهای آغازین فعالیتش به عنوان رئیس جمهوری، تاکید کرد که این دیدارها حامل پیام های مهمی برای منطقه و جهان بود.

 وی با تاکید بر اینکه مردم فلسطین هرگز حمایت های ایران را فراموش نخواهند کرد، افزود: موضع صریح این کشور نقش مهمی در تقویت روحیه پایداری مردم فلسطین در این نبرد دارد.

دبیرکل جهاد اسلامی افزود: مردم فلسطین در نوار غزه در خط مقدم رویارویی با رژیم مستبد جهانی و عوامل آن در منطقه قرار دارند.

مراسم تحلیف مسعود پزشکیان امروز با حضور بیش از ۷۰ هیئت خارجی از کشورهای خارجی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1774856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha