مردم در مواکبی که دارای مجوز هستند اسکان بگیرند

دوهندو با اشاره به میزان اسکان روزانه مواکب در اربعین امسال که بالغ بر ۲۹ هزار و ۴۰۰ نفر خواهد بود گفت: این میزان خدمات مجاهدتی است که این مواکب انجام می دهند و از مردم می‌خواهیم تا در مواکبی که دارای مجوز می‌باشند اسکان بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، سرهنگ مجید دوهندو _ رئیس ستاد بازسازی عتبات گیلان امروز(سه شنبه، ۹ مرداد) در جلسه با خبرنگاران اربعین استان طی گزارشی از آخرین اقدامات این ستاد برای برگزاری هر چه بهتر میزبانی از زائران در مواکب گیلانی کربلا گفت: امسال ۳۴ موکب مجوز ارایه خدمات اسکان و پذیرایی را دریافت کرده اند.

وی، اربعین را از رخدادهای مهم جهان اسلام دانست و بیان کرد: اصحاب رسانه با روایتگری در مخاطبین اثر گذاشته و با حال اربعینی این حرکت بزرگ اسلامی را نشر دهند.

وی با اشاره به اینکه سیاست توسعه و بازسازی عتبات در این است که سال به سال نقاط ضعف و قدرت خود را تقویت کند تا خدمات بهتری به زایران ارایه دهد افزود: هدف اربعین زنده کردن قیام عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و زائران باید با کمترین مشکلی به این زیارت نایل شوند.

دوهندو همچنین اذعان کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند تا با عدم برگزاری اربعین و یا تصنعی برگزار شدن آن روبرو شویم در حالیکه هر ساله این حرکت عظیم، پرشور، جامع و بهتر برگزار می شود که خود پیامی به معاویه زمان است.

وی ضمن قدردانی از خدمات مواکبی که بدون هیچگونه چشم داشتی به زایران بهترین خدمات را ارائه می دهند گفت: امسال ۲۱ موکب در کربلا، ۵ موکب در شهر نجف اشرف، ۲ موکب در مسبر نجف به کربلا، یک موکب در مرز مهران، ۴ موکب در مرز خسروی و یک موکب در خروجی استان(لوشان) برای خدمت رسانی مستقر خواهند بود.

دوهندو همچنین با اشاره به میزان اسکان روزانه مواکب که بالغ بر ۲۹هزار و ۴۰۰ نفر خواهد بود اضافه کرد: این میزان خدمات مجاهدتی است که این مواکب انجام می دهند و از مردم می خواهیم تا در مواکبی که دارای مجوز می باشند اسکان بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دو موکب از ۳۴ موکب گیلان مختص خواهران و ۵ موکب صرفا برای اسکان زائران است، ادامه داد: خوشبختانه امسال یک موکب فقط درمانی با حضور پزشکان در همه تخصص ها برنامه ریزی شده است که یکی از اقدام های مهم ستاد عتبات عالیات استان گیلان در اربعین پیش رو است.

دوهندو همچنین اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ قرار است ۱۱۴ هزار و ۲۰۰ وعده غذایی بنا بر خود اظهاری مواکب توزیع شود که در سال گذشته ۷۴ هزار و ۴۰۰ مورد بوده است.

وی در ادامه از افزایش ۳۵ درصدی جذب نذورات نسب به سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته ۸ میلیاردو ۴۰۰ میلیون تومان جذب نذورات داشتیم.

مردم در مواکبی که دارای مجوز هستند اسکان بگیرند

مردم در مواکبی که دارای مجوز هستند اسکان بگیرند

مردم در مواکبی که دارای مجوز هستند اسکان بگیرند

مردم در مواکبی که دارای مجوز هستند اسکان بگیرند

کد خبر 1774915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha