اولین شرط پیرغلامی امام حسین علیه‌السلام معرفت و شناخت است

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه پیرغلامی چهار مولفه دارد؛ اولین آن را معرفت و شناخت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، سه‌شنبه شب (۹ مرداد) در آئین افتتاحیه بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی در گلزار شهدا گفت: چهار مولفه در پیرغلامی وجود دارد که هر کدام ارزشی است که بدیل ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: اولین رکن آن معرفت و شناخت است؛ کسی پا در این راه می‌گذارد که معرفت بالایی داشته باشد.
وی دومین شرط پیرغلامی را مداومت عنوان کرد که پیرغلام بخش قابل توجهی از عمر خود را در این راه گذاشته و مراقب است در این مسیر مداومت داشته و این پرچم را برافراشته نگه دارد.
وی ادامه داد: رکن سوم، عزاداری با کیفیت و برافراشتن پرچم عزای با کیفیت یعنی انسان‌ساز است زیرا تجلیل از حسین و نهضت آن حضرت دانشگاه است و با عشق و ارادت به درگاه و آستان حسین است که این پرچم را محکم برافراشته نگه می‌دارید.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: شخصیت ممتاز و تاریخی حاج قاسم، این چهره‌ای که صاحب مکتب شد با همین معرفت و شناخت عاشق حسین و شهادت شد.
وی تصریح کرد: شهید سلیمانی در فراق شهادت چنان سوخت و گریه کرد و از هر فرصتی برای التجا نزد هر کسی که فکر می‌کرد تقرب دارد؛ التماس کرد تا بالاخره  در نزدیک‌ترین نقطه به کربلا پرپر شد.
محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان هم ضمن خوشامد به میهمانان اظهار کرد: حاج قاسم خود بانی روضه و مقتدای آزادگان عالم است و علاوه بر این خود بانی مراکز اصلی فرهنگی کرمان بوده و یا کمک به ساخت آنها کرده است.

کد خبر 1774917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha