نقش‌آفرینی ۱۰ هزار مسجد در اربعین

مدیرکل حج و زیارت‌ خراسان رضوی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال بیش‌از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مسجد در سطح استان به صورت ویژه برنامه‌هایی را برای اربعین اجرا خواهند کرد.

حجت الاسلام مهدی شجاع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: امسال برای اربعین برنامه ریزی های بیشتر و بهتری به نسبت سال های گذشته صورت گرفته و اقدامات فرهنگی و تبلیغی متنوعی با همکاری مساجد و سازمان تبلیغات سایر سازمان‌های مرتبط در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش‌از ۶ هزار مبلغ در ایام اربعین به کربلا اعزام شدند افزود: امسال نیز بزنامه اعزام مبلغ را داریم و کمیته‌ای نیز برای برنامه‌ریزی و همکاری نهادهای فرهنگی تشکیل و اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار دارد که شامل شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی، هماهنگی و راستی‌آزمایی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و دینی شامل پاسخگویی به سؤالات شرعی و برپایی نمازجماعت، سخنرانی و ... است. 

مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال بیش‌از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مسجد در سطح استان به صورت ویژه برنامه‌هایی را برای اربعین اجرا خواهند کرد.

وی در خصوص آمار ثبت نام‌های اربعین در استان عنوان کرد: آنچه که از ابتدای محرم در سامانه سماح ثبت شده بیش از ۶۶ هزار نفر است که حدود ۴۲ هزار مرد و ۲۴ هزار نفر زن هستند.

حجت الاسلام شجاع ادامه داد: زائران خراسانی اربعین از دو مسیر هوایی و زمینی به نجف مشرف می‌شوند. عبور زائرین استان از ۶ مرز زمینی مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، باشماق، تمرچین انجام می‌شود که سهم مرز مهران با حدود ۸۰ درصد زائر عبوری از سایر مسیرها بیشتر است. 

مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۷ مرداد ماه نخستین خروجی برای سفر اربعین حسینی از مرزهاست اظهار کرد: بیش از نیمی از زایرین اربعین خراسان با فروانی حدود ۳۵هزار نفر با وسیله نقلیه شخصی خود را به مرز رسانده و بقیه موارد به ترتیب متقاضی سفر با اتوبوس، قطار، هواپیما و سایر موارد هستند.

وی با اشاره به هزینه های بالای خدمات بهداشتی در عراق، بر لزوم داشتن بیمه مناسب هنگام ثبت نام برای همه متقاضیان اعزام به اربعین تاکید کرد.

پایان پیام/

کد خبر 1774919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha