حمله رژیم صهیونیستی به بیروت / محکومیت داخلی و بین المللی

رژیم صهیونیستی با هدف ترور یکی از فرماندهان ارشد امنیتی حزب الله لبنان به ساختمان در ضاحیه جنوبی بیروت حمله کرد که این ترور نافرجام ماند و این حمله محکومیت بین المللی را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النشره، رژیم صهیونیستی امروز(سه شنبه نهم مرداد) یک ساختمان مسکونی در منطقه حاره حریک در ضاحیه جنوبی در بیروت را هدف قرار داد که در نتیجه آن دو نفر شهید و بیش از ۸۶ نفر زخمی شدند.

رسانه‌های لبنانی گزارش داد: رژیم صهیونیستی از طریق یک پهپاد با دو موشک منزل «فواد شکر» معروف به حاج محسن از فرماندهان ارشد امنیتی حزب الله و عضو شورای جهادی و مسئول واحد موشکی در حزب الله هدف قرار داد.

النشره گزارش داد: درحالی سرنوشت فواد شکر نامعلوم است که رسانه‌های صهیونیستی مردد هستند که شکر در این حمله جان باخته باشد.

این حمله اسرائیل به ضاحیه جنوبی سه روز پس از وعده اسرائیل به پاسخ به حمله حزب الله انجام شد.

وزارت بهداشت لبنان نیز گزارش داد: این حمله منجر به شهادت دو نفر و زخمی شدن بیش از ۸۶ لبنانی شده است. احتمال افزایش آمار شهدا و زخمی ها وجود دارد. عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین گزارش داد: این منطقه مورد هدف پرجمعیت است و این ساختمان چسبیده به بیمارستان بهمن در منطقه حارة حریک است و علاوه بر بیمارستان بهمن، تعدادی ساختمان مجاور آن نیز خسارت دیدند.

رویترز به نقل از دو منبع امنیتی اعلام کرد: فواد شکر، فرمانده ارشد حزب الله از این حمله اسرائیل نجات پیدا  کرده است و ترور وی نافرجام بوده است.رویترز نیز به نقل از دو منبع امنیتی اعلام کرد: فواد شکر، فرمانده ارشد حزب الله از این حمله اسرائیل نجات پیدا  کرده است و ترور وی نافرجام بوده است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد: ارتش اسرائیل آماده باش اعلام کرده است و از شهرک نشینان نزدیک مرز با لبنان خواسته است به پناهگاه بروند. این اقدام زمینه سازی برای احتمال پاسخ حزب الله حمله امروز است. به همین دلیل وزیر بهداشت اسرائیل به بیمارستان‌ها در شمال فلسطین اشغالی نیز آماده باش داده است.

در همین حال، عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان به رویترز گفت: لبنان این حمله اسرائیل را محکوم می کند و قصد دارد تا به سازمان ملل شکایت کند.

ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه گفت: حمله به ضاحیه جنوبی، تغییر در معادله مقاومت نخواهد داد.

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان نیز با محکوم کردن حمله صهیونیستی به ضاحیه بیروت گفت: جامعه بین الملل مسئولیت خود را در قبال جنایات رژیم صهیونیستی بپذیرد.

میقاتی تاکید کرد: ما حق کامل خود را برای اتخاذ همه اقداماتی که به جلوگیری از حمله اسرائیل کمک می‌کند، محفوظ می‌دانیم.

هیئت وزرای لبنان قرار است فردا (چهارشنبه ۱۰ مرداد)بررسی این رویداد نشست اضطراری را برگزار کند.

واکنش بین المللی به حمله اسرائیل

در همین حال، سفارت ایران در بیروت لبنان دراین باره اعلام کرد: ایران به شدت این حمله بزدلانه اسرائیل که ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد، محکوم می کند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز حمله به لبنان را نقض آشکار قانون بین المللی دانست.

کمیته‌های مقاومت در فلسطین نیز حمله به ضاحیه جنوبی را محکوم و اعلام کرد: رژیم صهیونیستی تنها تحقیر و شکست بیشتری را درو خواهد کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز با محکوم کردن حمله صهیونیستی به ضاحیه جنوبی اعلام کرد:  پیامدهای کامل این تنش خطرناک برعهده رژیم صهیونیستی است.

حماس در بیانیه ای همبستگی خود را با ملت لبنان و حزب الله اعلام و تاکید کرد: اشغالگران بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

حماس دولت آمریکا را مسئول جنایات اشغالگران صهیونیستی دانست و اعلام کرد: ما از همه امت اسلامی می خواهیم که با لبنان و ملت و مقاومت آن متحد شوند و همبستگی خود را اعلام کنند.

جهاد اسلامی نیز حمله رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم و اعلام کرد: دولت نازی برای آتش زدن همه منطقه از حد خود فراتر رفته است.

دفتر سیاسی انصارالله در بیانیه ای، حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی و هدف قراردادن غیرنظامیان و زیرساخت‌های شهری را محکوم کرد.

دفتر سیاسی انصارالله تاکید کرد: حمله صهیونیست ها به لبنان پس از بازگشت نتانیاهو جنایتکار جنگی از آمریکا و تشویق وقیحانه او در کنگره صورت گرفت.

انصارالله تاکید کرد: ما از نقش مهم حزب الله در حمایت از مردم فلسطین قدردانی می کنیم.

انجمن علمای یمن نیز اعلام کرد: ما همبستگی خود را با حزب الله و ملت لبنان اعلام می کنیم و در کنار آنها می ایستیم و بر پاسخ قاطع به دشمن صهیونیستی تاکید داریم.

کد خبر 1774938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha