از تشویق رئیس‌جمهور توسط نمایندگان جبهه مقاومت تا طنین مرگ بر اسرائیل در مجلس

مراسم تحلیف رئیس جمهور بعد از ظهر امروز در صحن مجلس شورای اسلامی با حضور مهمانان داخلی و خارجی از ۸۸ کشور جهان برگزار شد و وقتی نمایندگان جبهه مقاومت سخنان حمایتی پزشکیان از مردم مظلوم غزه را شنیدند، رئیس جمهور ایران را تشویق کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مراسم تحلیف رئیس جمهور بعد از ظهر امروز در صحن مجلس شورای اسلامی با حضور مهمانان داخلی و خارجی از ۸۸ کشور جهان برگزار شد.  
خبرنگاران و عکاسان و تصویربرداران از ساعت ۱۲ در محل برگزاری مراسم تحلیف نهمین رئیس جمهور کشورمان حضور یافته بودند و تا زمان آغاز مراسم تحلیف به گپ و گفتگو با یکدیگر مشغول بودند ۶۰۰ خبرنگار خارجی و داخلی آمده بودند تا سوگند یاد کردن رئیس جمهور برای آبادانی کشور را در تاریخ ثبت و ضبط کنند.
ساعت ۱۴:۳۰ درهای صحن به روی خبرنگاران گشوده شد؛ عکاسان و خبرنگاران در بالکن صحن حضور یافتند تا جای بهتری برای ثبت قاب‌های ماندگار پیدا کنند.  
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس نیز به استقبال مهمانان خارجی رفته بود و از آنان استقبال می‌کرد و پس از گرفتن عکس یادگاری، مهمانان خارجی به همراه مسئولان لشکری و کشوری وارد صحن مجلس شدند.  
مهمانان خارجی از ۸۸ کشور دنیا و در قالب ۱۱۰ هیئت خارجی برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به ایران آمده بودند.  ۱۰ دقیقه پیش از آغاز رسمی مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به همراه دخترش زهرا پزشکیان وارد مجلس شد و با استقبال گرم رئیس جمهور مواجه شد.
محمد باقر قالیباف، زنگ آغاز مجلس را به صدا درآورد و تعداد نمایندگان حاضر در صحن علنی را ۲۷۹ نفر اعلام کرد.  
در ادامه روح الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس دستور کار جلسه تحلیف را قرائت کرد و گفت که تلاوت قرآن خیر مقدم و بیانات رئیس مجلس بیانات رئیس قوه قضاییه انجام مراسم تحلیف بیانات رئیس جمهور و نطق پایانی رئیس مجلس برنامه مجلس برای تحلیف چهاردهمین رئیس جمهور است.  

ساعت حدود ۱۶:۲۰ بود که مراسم رسمی تحلیف با اجرای زنده سرود ملی و قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و محمد باقر قالیباف ضمن خوش آمد گویی به مهمانان از حل مسئله فلسطین و دفاع از مظلوم سخن به میان آورد که شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در صحن مجلس طنین انداز شد.  
سخنران بعدی مراسم غلامحسین محسنی اژه‌ای بود که با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا تاکید کرد قوه قضاییه هرجا که لازم باشد در کمک به دولت حضوری فعال خواهد داشت.
 پس از آن رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در حضور رئیس قوه قضاییه بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی برای پاسداری از قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی سوگند یاد کرد.  
پزشکیان که با دعوت رئیس مجلس پشت تریبون قرار گرفته و در حضور رئیس قوه قضاییه سوگند یاد کرده بود سخنرانی خود را آغاز کرد.  
رئیس جمهور به موضوعات مختلفی در حوزه مسائل سیاسی اجتماعی و اقتصادی در داخل کشور پرداخت و همچنین به مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: هیچکس در دنیا نمی‌پذیرد که رئیس رژیمی که با زنان و کودکان می‌جنگد مورد تشویق و حمایت قرار گیرد نمی‌شود اسم خود را انسان گذاشت و در برابر این همه جنایت صهیونیست‌ها سکوت کرد.  
نمایندگان و مهمانان داخلی و خارجی حاضر در مراسم تحلیف حمایت پزشکیان از مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تشویق کردند. نمایندگان جبهه مقاومت وقتی سخنان حمایتی رئیس جمهوری ایران را شنیدند به نشانه تقدیر ایشان را تشویق کردند. پس از اتمام مراسم و زنگ پایان جلسه توسط رئیس مجلس مسعود پزشکیان در حلقه‌ای مهمانان داخلی و خارجی قرار گرفت و با آنها به گپ و گفت پرداخت.  
نکته حائز اهمیت و مورد توجه این است که زمانی که مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران در مراسم تحلیف خود نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه واکنش نشان داد مورد تشویق مهمانان جبهه مقاومت قرار گرفت.  
مسعود پزشکیان که ۱۵ تیر ماه و در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ۱۶ میلیون رای به عنوان رئیس جمهوری ایران از سوی مردم برگزیده شده است روز یکشنبه ۷ مرداد در مراسم تنفیذ حضور یافت و امروز نیز با حضور مسئولان لشکری و کشوری و مهمانان خارجی مراسم تحلیف ایشان در خانه ملت برگزار شد.  
بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور از زمان تحلیف دو هفته فرصت دارد تا وزرای کابینه خود را جهت گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند. این درحالی است براساس برخی گمانه زنی ها، مسعود پزشکیان قرار است هفته آینده کابینه خود را به مجلس معرفی کند. این درحالی است دکتر مسعود پزشکیان امروز (۹ مرداد) در گفت وگوی تلویزیونی با بیان اینکه مجموعه نظرات و پیشنهادات را دریافت کرده ایم و در حال بررسی و جمع بندی هستیم، گفت: تلاش می کنیم که تا روز جمعه به جمع بندی نهایی در مورد انتخاب اعضای کابینه برسیم.

از سوی دیگر محمد جواد ظریف رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از پایان فعالیت شورای راهبری دولت چهاردهم پس از برگزاری ۳۰ جلسه خبر داد و تصریح کرد: شماری از جوانان، زنان توانا و شایستگانِ اقوام و مذاهب در میان گزینه‌های برتر معرفی شده، حضور دارند.

محمدجواد ظریف همچنین اعلام کرد که گزینه های برتر به رئیس جمهور معرفی شدند.

کد خبر 1774939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha