۸ باب کانون فرهنگی هنری خراسان جنوبی مزین به نام و القاب امام سجاد (ع)

استان خراسان جنوبی دارای ۸ باب کانون فرهنگی هنری مزین به نام و القاب امام سجاد (ع) در شهرهای مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، چهارمین امام شیعیان، امام سجاد (ع) بنا به روایتی در ۲۵ محرم سال ۹۵ هجری قمری به وسیله زهری که هشام بن عبدالملک، برادر ولید بن عبدالملک، خلیفه وقت دستور آن را داده بود به شهادت رسیدند. (بحارالانوار، جلد ۴۶، صفحه ۱۵۲ تا ۱۵۴). بر اساس روایتی از امام صادق (ع): «علی بن الحسین (ع)» در سن ۵۷ سالگی در سال ۹۵ هجری قمری وفات یافت و بعد از امام حسین (ع) ۳۵ سال زندگی کرد. (اصول کافی، جلد ۲، صفحه ۳۷۲)

خراسان جنوبی دارای ۷۱۹ باب کانون فرهنگی هنری در سطح استان است که بیش از ۶۰ درصد این کانون ها در روستاها و مابقی در شهرها در حال فعالیت هستند. از این تعداد ۲۳ کانون فرهنگی هنری در شهرستان بشرویه، ۱۵۷ کانون در بیرجند، ۳۸ کانون در شهرستان خوسف، درمیان ۴۳ کانون، زیرکوه ۵۵ کانون، سرایان ۲۷ کانون فرهنگی هنری، سربیشه ۶۹ کانون، طبس ۸۷ کانون، فردوس ۴۴ کانون، قاینات ۱۱۵ کانون و نهبندان ۶۳ کانون فرهنگی هنری مستقر هستند.

در حال حاضر ۶ باب کانون فرهنگی هنری در سطح استان خراسان جنوبی «طبس، بشرویه، بیرجند، سرایان، خوسف، قاین» مزین به نام امام سجاد (ع) و ۲ باب کانون فرهنگی هنری در شهرستان فردوس مزین به نام های «سید الساجدین و ساجدین» هستند.

کد خبر 1774948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha