عطر انتظار در سه‌شنبه‌های مهدوی کانون صدیقه الزهرا(س)

انتظار مرتبه‌ای از معرفت انسانی و ایمانی است که در آخرالزمان بیش از هر زمان دیگر متبلور می‌شود؛ مرتبه ای از کمال روحی که چشم انتظار یگانه منجی بشریت حضرت مهدی(عج) هستند و در این میان کانون فرهنگی هنری صدیقه الزهرا(س) مسجد صدیقه الزهرا(س) هر هفته در سه شنبه های مهدوی یاد و نام امام عصر(عج) را گرامی می‌دارد.

خبرگزاری شبستان - البرز؛ فاطمه دانایی: در عصر وارونه دنیا، در ازدحام نبرد حق و باطل، باور به منجی حقیقی بشریت در قالب فرهنگ انتظار می نشیند، فرهنگی که براساس آن رشد، حرکت، جریان بخشی، معرفت افزایی، ایمان، آگاهی و در نهایت اوج آن درک مفهوم انتظار نشسته است. 

انتظار مرتبه ای از معرفت انسانی و ایمانی است که در آخرالزمان بیش از هر زمان دیگر متبلور می شود؛ مرتبه ای از کمال روحی که چشم انتظار یگانه منجی بشریت حضرت مهدی(عج) هستند و در این میان کانون فرهنگی هنری صدیقه الزهرا(س) مسجد صدیقه الزهرا(س) هر هفته در سه شنبه های مهدوی یاد و نام امام عصر(عج) را گرامی می دارد.

هر هفته سه شنبه های عصر مسجد صدیقه الزهرا(س) به برکت فعالیت کانون فرهنگی هنری مسجد صدیقه الزهرا(س) جریان بخشی حال و هوایی متفاوت از دیگر روزها است؛ چراغ مسجد با نام مهدویت و انتظار روشن می شود، محمد، مهدی، علی، سمانه، فاطمه و ... این ها بچه های مسجد هستند که به ذوق نوشیدن شربت امام زمان (عج) روانه مسجد می شوند، منتظرانه به خادمان مسجد چشم می دوزند تا به موعد زمانی آنان را با لیوان شربتی مهمان کنند. 

عطر انتظار در سه شنبه های مهدوی کانون صدیقه الزهرا(س)

مربی های قرآنی مسجد نیز کودکان زیر ۵ سال را با درست کردن کاردستی و کاغذهای رنگی مشغول می کنند و با قصه گویی از انتظار آنان را برای روزهای آینده زندگی شان آماده می سازند. 

عطر انتظار در سه شنبه های مهدوی کانون صدیقه الزهرا(س)

صفت منتظر مفهومی از صبر و اندیشه را در دل خود نهادینه ساخته است، صبر، انتظار، ایمان و دیگر واژه هایی که از فرهنگ مهدویت نشأت می گیرد، مفهومی که این روزها از دل آسمان غزه و از نوای دل سوخته کودکان فلسطینی بر آسمان برخاسته است که یا صاحب الزمان الدرکنی! و در ادامه حسبی الله و نعم الولکیل. 

مکتب توحیدی مسجد محور جدا از مهدویت و مقوله انتظار نیست و اینان بچه های مسجد صدیقه الزهرا(س) هستند که در هیاهوی دنیای وارونه عاشقانه گردهم می آیند و در مدار مهربانی جریان سه شنبه های مهدوی را در دل محله جاری و ساری می کنند. 

عطر انتظار در سه شنبه های مهدوی کانون صدیقه الزهرا(س)

بیش از حضور بچه های مسجد، نقش مادران و خواهرانی پررنگ است که عاشقانه در ضیافت مهدویت می نشینند، تلاش می کنند، جریان ساز می شوند و اجازه نمی دهند یاد امام عصر(عج) از ذهن ها برای لحظه ای فراموش شود. 

ای صبا نکهتی از بر یار بیار که از انفاس خوشش بوی کسی می آید؛ برای درک مقوله انتظار متولیان مسجد و کانون فرهنگی هنری صدیقه الزهرا(س) به رشد باور اعتقاد دارند. 

کانون مسجد فرصت اندیشه پروری است 

حکیمه سلیمی در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: حضور مادران و پدران در کنار فرزندانشان در جریان طرح سه شنبه های مهدوی فرصت خوبی برای اندیشه ورزی و رشد ایمانی خانواده ها است. 

مدیرکانون تخصصی خواهران مسجد صدیقه الزهرا(س) تصریح کرد: رشد اندیشه ایمانی و معرفتی بچه های مسجد منوط به این همراهی و جریان سازی است و در این میان اثرگذاری کار فرهنگی با رویکرد مقوله انتظار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

وی با بیان این مطلب که کانون مسجد فرصت اندیشه پروری است اظهار کرد: همراهی و هم اندیشی خانواده ها در جریان بخشی فرهنگ انتظار از جمله نکات محوری مسجد صدیقه الزهرا(س) است و تلاشی که با همت متولیان کانون فرهنگی هنری مسجد محقق می شود. 

رضایتمندی خانواده ها از تربیت اندیشه محور کودکان در مسجد

بسیاری از مادران و پدران با اظهار رضایت از روند فعالیت های مسجد معتقدند که کانون صدیقه الزهرا(س) توانسته اند در منطقه با نگاه مادرانه فعالیت فرهنگی داشته باشد، آنچنان که مادر محمدمهدی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز می گوید: خوشحال ام که پسرم به ذوق مسجد به خصوص طرح سه شنبه های مهدوی به مسجد می رود. 

مادر یکی دیگر از بچه های مسجد اظهار کرد: حال خوش و روحیه امید به ویژه تفکر توحیدی جریان سه شنبه های مهدوی فضایی از محبت و ایمان را در دل خانواده ها ایجاد و احیاء کرده است. 

جریان بخشی و توجه دهی کانون مسجد به فرهنگ انتظار

نیم نگاهی به روند فعالیت مسجد صدیقه الزهرا(س) شهرستان فردیس به مدیریت حکیمه سلیمی نشان می دهد که تا چه اندازه سهم کانون فرهنگی هنری مسجد می تواند در جریان بخشی و توجه دهی به فرهنگ انتظار موثر باشد. 

عطر انتظار در سه شنبه های مهدوی کانون صدیقه الزهرا(س)

اینکه خانواده ها و اهالی مسجد صدیقه الزهرا(س) هر هفته در غروب سه شنبه های مهدوی در حالی که عده ای از اهالی به صورت کاروانی به مسجد جمکران می روند و عده ای دیگر با برافراشتن چراغ مسجد خود را وامدار فرهنگ انتظار می دانند، حقیقتی است که در این محله موج می زند. 

کد خبر 1774949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha