ایران و قطر برای گسترش همکاری در حفظ و انسجام نهاد خانواده مصمم هستند

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر و مدیر اجرایی مرکز قطری مشاوره خانواده «وفاق» دیدار و با ارایه پیشنهاداتی پیرامون ارائه مشاوره به شهروندان ایرانی مقیم قطر و برگزاری جلسات مشاوره و دوره‌های آموزشی بر ضرورت گسترش همکاری در حفظ و انسجام نهاد خانواده تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی بختیاری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر با جبر بن راشد النعیمی، مدیر اجرایی مرکز قطری مشاوره خانواده «وفاق» دیدار و از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد.

در این نشست که در مقر اصلی مرکز در منطقه لوسیل در شمال دوحه برگزار شد، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن برشمردن ظرفیت‌ها و تجربیات کشورمان در حوزه‌های مربوط به امور زن، خانواده و مشاوره تأکید کرد: در ایران، مسئله خانواده به دلیل آنکه کشوری اسلامی هستیم، بسیار حائز اهمیت است و هم قوانین و هم سیاستگذاری‌های ما با دغدغه حفظ و انسجام نهاد خانواده انجام است.

وی افزود: متاسفانه امروز نهاد خانواده با چالش‌های بسیاری مواجه است و به ویژه هجمه فرهنگی که از سوی کشورهای غربی هدایت می‌شود، بیش از هر چیز نهاد خانواده و انسجام آن را هدف گرفته است.

بختیاری اظهار داشت: با توجه به همین دغدغه مشترک و اینکه دو کشور ایران و قطر نیز در این مسیر از ارزش‌ها و چارچوب‌های مشترک دینی و فرهنگی برخوردارند، لذا همکاری دوجانبه در این باره بسیار می‌تواند حائز اهمیت و راه‌گشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: هم آداب و رسوم دینی و ملی ما و هم جهت‌گیری‌های تقنینی ما، اصرار بر آن دارد که روند طلاق به گونه‌ای پیش برود که زوجین با جلسات مختلف و مشاوره های متعدد به نوعی به آشتی برسند و اصل بر آن باشد که طلاق گرفتن، فرآیند راحتی نباشد.

رایزن فرهنگی ایران در ادامه، پیشنهاداتی برای همکاری با مؤسسه وفاق ارائه کرد که می‌توان به حضور کارشناسان خبره ایرانی برای ارائه مشاوره به شهروندان ایرانی مقیم قطر و برگزاری جلسات مشاوره در مرکز وفاق، برگزاری دوره‌های مشترک کارشناسی خانواده بین دو کشور، بازدید کارشناسان مرکز وفاق از مراکز مشاوره و امکانات کشورمان و تبادل نظر بین دو کشور در اینباره، اشاره کرد.

ایران و قطر برای گسترش همکاری در حفظ و انسجام نهاد خانواده مصمم هستند

جبر بن راشد النعیمی، مدیر اجرایی مرکز وفاق نیز در سخنان خود، ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه‌شده برای همکاری دو کشور و اقدام رایزنی فرهنگی برای پیگیری این دغدغه مهم به نمایندگی از نهادهای فرهنگی و اجتماعی کشورمان، به بحث طلاق و اختلافات خانوادگی در کشور قطر اشاره و تأکید کرد که این مسئله اتفاقا یک مسئله و دغدغه بسیار مهم در کشور قطر است و در بالاترین سطح حاکمیت کشور نیز به بحث انسجام نهاد خانواده نگاه جدی و دغدغه مند وجود دارد.

وی یادآور شد: بحث خانواده تا آن حد در فضای اجتماعی قطر اهمیت پیدا کرده که دانشگاه قطر اخیرا واحد درسی مستقلی را با همین دغدغه در دروس دانشگاهی‌اش گنجانده است.

جبر بن راشد النعیمی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز مشاوره‌ای پرداخت و تأکید کرد: این مرکز با بکارگیری امکانات و کارشناسان زبده تلاش دارند تا مشکلات و اختلافات خانوادگی در کشور قطر را با حل و فصل، کاهش دهد و در این راستا تلاش می‌کند تا به تمامی ساکنان کشور قطر از ملیت‌های مختلف، به صورت رایگان خدمات مشاوره ارائه دهد.

النعیمی خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری نمایشگاه فرهنگی «ملاذ» در کتارا درباره انسجام خانوادگی که با استقبال سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی مواجه شد، مرکز فرهنگی ایران در دوحه یکی از معدود سفارت‌هایی بود که این مسئله را پیگیری کرد و امیدواریم با توجه به مشترکات دینی و فرهنگی که ما در این زمینه داریم همکاری‌های خوبی در این زمینه داشته باشیم.

خانم مزنة العنزی، مدیر بخش مشاوره‌های مرکز وفاق گفت: چشم انداز ما آن است که اختلافات خانوادگی تا آنجا که امکان دارد، پیش از ارجاع به محاکم قضایی در یک مرکز مستقل، حل و فصل شود و اصلا فلسفه اصلی تأسیس مرکز وفاق، همین بوده است.

ایران و قطر برای گسترش همکاری در حفظ و انسجام نهاد خانواده مصمم هستند

کد خبر 1774955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha