بازارچه تولید و عرضه احسان در بیرجند افتتاح شد

بازارچه تولید و عرضه احسان در روز بازار بیرجند امروز چهارشنبه (۱۰ مرداد) با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهردار و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در خراسان جنوبی، مهدی بهترین امروز چهارشنبه (۱۰ مرداد) در آیین افتتاح بازارچه تولید و عرضه احسان در روز بازار بیرجند با حضور رئیس کمیته امداد کشور  اظهار کرد: رسالت فرهنگی و اجتماعی شهرداری که مغفول مانده بود در دوره جدید مدیریت شهری احیا شده است.

شهردار بیرجند به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با کمیته امداد اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۰ غرفه در روز بازار بلوار مسافر برای کارگاه تولیدی، مشاغل خرد خانگی و بازارچه محصولات با تخفیف ۵۰ درصدی اجاره بهاء به مددجویان کمیته امداد اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری املاک رها شده در اختیار خود را بازسازی کرد و به فروش محصولات بومی و محلی، راه‌اندازی مجتمع‌های توانمندسازی و خانه صنایع دستی اختصاص داده است.

بهترین با بیان اینکه ۳۵ غرفه در روز بازارهای سطح شهر با تخفیف ۳۰ درصدی به مددجویان کمیته امداد واگذار شده است تصریح کرد: در مجموع ۱۵۳ غرفه از ۶۰۰ غرفه در اختیار شهرداری به مددجویان کمیته امداد واگذار شده تا محصولات تولیدی خود را به فروش برسانند.

شهردار بیرجند بیان کرد: بیش از ۲۵۰ متکدی و کارتن خواب از ابتدای امسال در شهر بیرجند جمع‌آوری شدند که نیمی از این آمار را بانوان تشکیل می‌دهد اما با توجه به اینکه مجتمع ویژه نگهداری از این افراد را نداریم از کمیته امداد خواستار همکاری در زمینه ساخت مرکز نگهداری زنان آسیب‌دیده هستیم.

قابل ذکر است؛ در این آیین تفاهم‌نامه واگذاری ۲۰ غرفه از روز بازار بلوار مسافر به مددجویان کمیته امداد بین شهردار بیرجند و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی به امضا رسید.

کد خبر 1774972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha