اربعین نباید از محوریت مردم خارج شود

مهاجر گفت: کار تیمی اربعین با محوریت مردم و نگاه جهادی، انقلابی و مخلصانه باید انجام شود و نباید از محوریت مردم خارج شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان و به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سیدعلی مهاجر در جلسه مشترک ستاد اربعین و مسئولان مواکب استان اظهار داشت: بستر اصلی اربعین حسینی، اجتماعی است که نمی‌توان آن را از نظام فرهنگی جدا دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: در پیاده‌روی اربعین، امت اسلامی حرکتی فرهنگی را به نمایش می‌گذارد که نشان می‌دهد چه‌طور می‌توان با حرکت فرهنگی موانع سیاسی را از بین برد و پیوند ایجاد کرد.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین یک همایش بزرگ انسانی، اخلاقی و فرهنگی است که حقایق پنهان آن فراتر از جلوه‌های ظاهری‌اش است، لذا نباید از تفسیر درست این پدیده بزرگ فرهنگی و تمدنی غفلت کرد.

مهاجر گفت: مواکب را خیمه‌گاه اسلام و انقلاب می‌دانیم که تبلور اصلی آن در اربعین بروز می‌کند، لذا خود را موظف به تقویت مواکب می‌دانیم.

وی، هدف از جلسه مشترک ۱۸ کمیته و اعضای ستاد اربعین در کنار فرمانداران و مسئولان مواکب را، بیان دغدغه‌ها و رفع آنها بیان کرد، تا بتوانیم وظایف خود در خدمت‌رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) که توشه‌ای برای دنیا و آخرت ما خواهد بود، به بهترین شکل ممکن به انجام برسانیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: کار تیمی اربعین با محوریت مردم و نگاه جهادی، انقلابی و مخلصانه باید انجام شود، اربعین نباید از محوریت مردم خارج شود، مطمئناً اگر تاکنون محرم و صفر باقی مانده است به‌واسطه مردمی بودن آن است.

وی گفت: اگر در دولت نتوانستیم حق مردم و مواکب مردمی استان را تمام و کمال ادا نماییم، اما به وسع خود تلاش کردیم کار ستادی و تیمی اربعین را به نحوی پیش ببریم که در کشور جزو برترین‌ها باشیم.

مهاجر افزود: کمیته اطلاع‌رسانی به‌ویژه صدا و سیما می‌تواند نقش موثری در آگاه‌سازی زائران نسبت به ملزومات سفر و خدماتی که در مواکب استان ارائه می‌شود داشته باشد، لذا از صدا و سیما می‌خواهیم تلاش جهادی و مستمر خود را افزایش دهد.

وی گفت: به ۳۰۰ موکبی که با عنوان دل‌دادگان حسینی در شهرها برپا می‌شود، باید کمک کنیم که به بهترین شکل زمینه حضور مردم در این مراسم مهم و ارزشمند را فراهم نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان به مسئولان راهداری تاکید کرد: با تدبیر درست و هوشمندانه هم زمینه اعزام زائران به مرزها فراهم شود و هم زندگی روزمره مردم مختل نشود.

کد خبر 1774974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha