لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص

درویشی به لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی تاکید کرد و گفت: این اقدام با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید از نیازهای اساسی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   حسین درویشی- مدیرکل آموزش و فنی حرفه ای مازندران در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت با اشاره به رسالت و ماموریت سازمان آموزش و فنی حرفه ای، اظهار کرد: توانمندسازی فردی و اجتماعی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و برخورداری مردم از کسب و کار و درآمد از مهمترین ماموریت های این سازمان است.
وی با بیان اینکه آموزش مهارت نوعی خدمت بی منت است، افزود: آموزش مهارت به افرادجویای کار موجب امیدآفرینی در جامعه می شود.

 لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص


درویشی به فعالیت ۲۰مرکز دولتی و ۲هزار و ۸۵۶مرکز بخش خصوصی در استان اشاره کرد و گفت: هزار و ۷۲۵مربی در این مراکز فعال هستند.
وی بابیان اینکه ۷۱میلیون شغل در دنیا درحال ازبین رفتن است، ادامه داد: در انقلاب چهارم صنعتی ۷۸میلیون شغل به مشاغل اضافه می شود.
درویشی با بیان اینکه ۱۱۷کارگاه آموزشی دولتی به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۱۴۲مرکز جوارکارگاهی در استان فعال است.
وی بابیان اینکه مرکز جوارکارگاهی در کنار صنایع وجود دارد و ایجاد هنرستان های فنی و حرفه ای در کنار صنایع عملی ناپسند است بلکه باید آموزش و پرورش جامعه هدف خود را به سمت مراکز جوارکارگاهی سوق دهند، افزود: عدم مهارت آموزی و بی اعتقادی محض به کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی موجبات افزایش بیکاری را فراهم کرده است.

 لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص


مدیرکل آموزش و فنی حرفه ای مازندران به لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی تاکید کرد و گفت: این اقدام با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید از نیازهای اساسی استان است.
درویشی بابیان اینکه از بین ۵۰کارگاه آموزشی در سطح  استان ۲.۵کارگاه استاندارسازی شده، گفت: در دولت سیزدهم مصوب شد معادل یک در هزار درآمد کارگران توسط کارفرمایان به حساب فنی و حرفه ای واریز شود.
وی از تصویب اساسنامه فنی و حرفه ای در کشور خبر داد و افزود: مجمع خیرین مهارت نیزدر استان تشکیل شد.
درویشی بااشاره به اهم فعالیت های آموزش دولتی از

صدور مجوز موافقت نامه اصولی جهت تاسیس مراکز جوارکارگاهی به تعداد ۲واحد خبر داد و افزود:آموزش مشاغل خانگی به ۹۰۸نفر ارائه شد.

 لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص


وی بابیان اینکه ۷نفر تدوین و بازنگری استاندارد آموزشی را طی کردند، یادآورشد: ۱۴کارگاه نیز در مرکز استان تکمیل و تجهیز شدند.
درویشی از تدوین سند حرفه با ۱۵استاندارد خبر داد و افزود: آموزش فناوری های نوین و منطبق با مشاغل نو نیز  ۵۴۰نفر دوره ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه مهارت آموزی هزار و ۹۴۵نفر دوره در محیط کار واقعی، گفت: برای ۴۰۰نفر براساس نتایج سامانه رهگیری مهارت آموزان اشتغال ایجاد شد.
درویشی از ارائه خدمات کارآفرینی به مهارت آموختگان به تعداد ۲۱۶نفر خبر داد و افزود: به تعداد ۲مرکز صدور مجوز و افتتاح مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه ها داشتیم.

وی به تعهد آموزشی سال جاری سازمان در بخش آموزش دولتی به میزان ۵۸۲۳۰۰۰نفرساعت اشاره کرد و خاطرنشان شد: عملکرد آموزشی سال جاری سازمان در استان ۲۶۲۸۱۵۹نفر ساعت ۱۲۷۸۹نفر دوره بوده است.

مدیرکل آموزش و فنی حرفه ای مازندران ضمن تشریح عملکرد برنامه های جنبی سازمان در بخش خصوصی، بیان کرد: ۵۱ پروانه تاسیس تمدید و۱۷۶پروانه تاسیس صادر شده است.
وی از صدور ۶ رشته جدید خبر داد و گفت: عملکرد آموزشی بخش خصوصی استان در حوزه آموزش مهارت برحسب نفر دوره ۱۵۲۵۶نفر بوده است.
درویشی از خرید خدمات آموزشی به میزان ۱۲۱هزار و ۱۱۱نفر ساعت خبر داد و افزود: تعهد آموزشی سال جاری نیز ۱۱۰۶۶۳۶۸نفر ساعت بوده است.

وی از آموزش مهارت به دانشجویان و دانش آموختگان به میزان ۸۶هزار و ۸۰۳نفر دوره، دانش آموزان به تعداد ۱۷۸هزار و ۹۳نفر دوره، روستائیان به تعداد ۳۲۷هزار و۷۷۱نفر دوره، کودکان کار هشت هزار و ۲۱۶نفر دوره،   سربازان وظیفه ۳۱۶هزار و ۳۶۹نفر دوره، زنان خانه دار ۲۷هزار و ۷۲۶نفر دوره خبر داد و گفت: زنان سرپرست خانوار نیز به تعداد ۱۲هزار و ۱۱نفر، معتادین بهبودیافته به تعداد ۸۲هزار و ۳۸۹نفر دوره، معلولین به تعداد ۲هزار و ۱۴۵نفر دوره و زندانیان به تعداد ۱۳۸هزار و ۳۱۷نفر دوره آموزش مهارت دیدند.

کد خبر 1775016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha