برپایی ۲ موکب اربعین در شهرستان مریوان

سرهنگ عبدلی فرمانده تیپ ٣٢٨ متحرک هجومی نزاجا درخصوص برپایی دو موکب در شهرستان مریوان گفت: این موکب‌ها به جهت میزبانی شایسته از زوار اربعین حسینی، از ١۵ مردادماه تا یک هفته پس از پایان مراسم اربعین امام حسین (ع)، برپا خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از نیروی زمینی ارتش، سرهنگ بهمن عبدلی، فرمانده تیپ ۳۲۸ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش، ضمن اشاره به در پیش بودن ایام پرفیض اربعین حسینی (ع)، خبر از برپایی دو موکب به میزبانی این تیپ داد و گفت: تیپ ۳۲۸ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش، به جهت میزبانی شایسته از زوار گرانقدر اربعین سید و سالار شهیدان، از ١۵ مردادماه تا یک هفته پس از پایان مراسم اربعین امام حسین (ع)، اقدام به برپایی دو موکب در خروجی شهرستان مریوان و مرز «باشماق» برای اسکان و پذیرایی از زائران خواهد کرد.

فرمانده تیپ ٣٢٨ متحرک هجومی نزاجا با اشاره به لزوم برگزاری هرچه با شکوه‌تر راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش یکی از پیشتازان در عرصه بزرگداشت و برپایی هر چه باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین حسینی است.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش در کنار وظیفه اصلی خود که همان حراست از استقلال و تمامیت ارضی کشور و برقراری امنیت در مرزها ایران اسلامی است، این افتخار را دارد که در برپایی مواکب حسینی هم نقش پررنگ و اثرگزاری داشته باشد. به همین سبب، برپایی مواکب نزاجا در غرب کشور، با همکاری قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش و تأکیدات و رهنمودهای امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی، زمینه برگزاری باشکوه این راهپیمایی فراهم شده است.

سرهنگ عبدلی با تأکید بر اینکه خدمت‌رسانی به زوار و عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) را افتخاری برای خود می‌دانیم، تأکید کرد: این موکب‌ها، برای خدمت‌رسانی به زائران، به پخت و پز غذا و نان برای حداقل ١۵٠٠ نفر، اسکان و پذیرایی در سه وعده غذایی و نیز ارائه خدمات درمانی، پزشکی و دارویی مبادرت خواهند ورزید.

فرمانده تیپ ٣٢٨ متحرک هجومی نزاجا در پایان خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش علاوه بر تأمین امنیت و حفظ مرزهای غربی کشور، در آیین‌های ملی، مذهبی و حوادث غیر مترقبه همیشه در کنار مردم است و بر همین اساس، در گردهمایی بزرگ و غرورانگیز اربعین حسینی نیز، ضمن تعامل و همکاری مستمر و سازنده‌ با سایر نهادهای دولتی، غیردولتی و خیرین، اقدام به پاسخگویی به مسائل دینی، مذهبی و شرعی، برپایی کتابخانه‌ها و غرفه‌های فرهنگی، نمایشگاه عکس و پوستر شهدای تیپ، تشکیل دفتر دل‌نوشته و برگزاری مسابقات فرهنگی، اهتمام نشان خواهد داد.

کد خبر 1775037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha